| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Oppland
Alder: 23
|
Jeg tror Frank'en min trenger en ormkur..
meeeen, jeg finner ikke ut no navn :s for dyrlege dama mi hadde ikke hørt om detta før og trengte ett navn ![]() noen som har vet no??=)
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Sted: Horten
|
Hei.
Må først og fremst si at jeg i utgangspunktet ikke har peiling på skilpadder. Legger likevel med et par linker plukket opp fra google.. Common Internal Parasites in Turtles and Tortoises Skilpaddesiden » Sykdom På sistnenvte side finner du en oversikt over dyrleger rundt i Norge som har peiling på reptiler. En ting jeg hvertfall fant ut var at uansett ormekur må den IKKE inneholde Ivormectin da det kan ta livet av skilpadden! Lykke til.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 56
|
Panacur heter det hvite stoffet jeg fikk til mine.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 28
|
leste på ett nettsted at de ikke skal ha ormkur.....
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Sted: Oppland
Alder: 23
|
tusen takk for all hjelp =) da skal jeg se om jeg får en kur av dyrlegen min
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
|
jeg fikk og panakur, tok den tre dager, ventet to uker, og tok den tre dager til! eggene klekket immelom to uker da, men, den hjalp! fins forskellige typer orm, men de skal ha samme medisin, panakur gis også til gnagere, hunder og katter bare endret dose! dra til dyrlegen og ta ut reseptb et tips er foresten og ta et salatbla runt tuppen på sprøyta, slik at de gaper
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Sitat:
Kanskje greit å spørre deg, er de alminneleg Panacur ? typen du gir til katt hva er porsjonen i forhåld til vekt, og hvor ofte. har ikke gutten min makk da, men de kan være kjekkt å vite, sånn i nøden.
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
|
Sitat:
julia veier 260 gram, så hun fikk 1 delestrek per dag i tre dager, og som sagt tiligere, ventet vi to uker og gidde tre dager til til valper, voksne hunder og kattunger under seks måneder: 1 stempelstrek per 1 kg. kroppsvekt daglig i tre dager. voksne katter: 3 stempelstreker per 2 kg kroppsvekt daglig i to dager. om du forstår ![]() gis forresten i munnen lagnt bak på tungen, etter foring!
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skilpadde i hus | minipms | Slanger, øgler og skilpadder | 11 | 19-07-2011 18:02 |
| Skilpadde? | Malin | Skilpadder | 9 | 26-05-2009 13:02 |
| Skilpadde | emil | Skilpadder | 1 | 06-10-2007 07:56 |
| Fôr din skilpadde! | Pete | Skilpadder | 31 | 13-01-2007 13:26 |
| Skilpadde | ZOO_Man | Lover og regler | 15 | 17-09-2006 17:32 |