"

Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-10-2010, 15:29   #1
Reptilfreak

Medlem siden: May 2010
Meldinger: 2
Standard Syk Leo?

Er litt redd for Leoen min nå... Den er antageligvis 5 år gammel og har vært i fin form hele tiden. Den har spist bra og halen har vært tykk og fin. Den har virket litt snål de siste dagene. Nå ligger den ved siden av varmesteinen og serlivløs ut. Da jeg så på den tidligere var jeg sikker på at den var død. Pirket borti den og da rørte den på se. Reiste seg liksom opp, men har smale øyne. Etter en stund la den seg ned igjen. Halen er ikke tykk slik den pleier. Har fått bra med mat i det siste så skulle ikke være underforet. Den ser kanskje litt stor ut rundt midja. Har den forstoppelse eller noe? Holder den på å gå i dvale? Det er ca 27 dgr i terrariet. Noen som vet noe?
RJRamso er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-10-2010, 16:11   #2
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Hvordan substrat bruker du?
Svar med sitat
Gammel 18-10-2010, 16:58   #3
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Halen blir ikke plutselig tynn så dette må ha skjedd over tid.
27 grader er også for lav temp,burde å være oppi ca 32 grader på den ene delen av terra.
Har du et nytt bilde av den ?
leo77 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-10-2010, 18:41   #4
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Blog Entries: 4
Standard

Får den kost-tilskuddet den skal ha?

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-10-2010, 08:49   #5
Reptilfreak

Medlem siden: May 2010
Meldinger: 2
Standard

Takk for svar.
Nei, halen har ikke blitt tynn plutselig, men den er tynnere enn vanlig. Jeg skal legge ut bilder når jeg får tatt noen.
Jeg har fin sand i bunnen og litt bark i den ene enden. Jeg skal gjøre rent terrariet og skifte sand osv i dag igjen.
Hvilken varmekilde bør jeg ha? Nå har jeg en varmestein. Bør jeg også få tak i matte? Tenker på det med å få det varmere.
Jeg har sirissene i Reptivite Reptile Vitamins fra Zoo Med's
RJRamso er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-10-2010, 09:04   #6
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av RJRamso Vis post
Takk for svar.
Nei, halen har ikke blitt tynn plutselig, men den er tynnere enn vanlig. Jeg skal legge ut bilder når jeg får tatt noen.
Jeg har fin sand i bunnen og litt bark i den ene enden. Jeg skal gjøre rent terrariet og skifte sand osv i dag igjen.
Hvilken varmekilde bør jeg ha? Nå har jeg en varmestein. Bør jeg også få tak i matte? Tenker på det med å få det varmere.
Jeg har sirissene i Reptivite Reptile Vitamins fra Zoo Med's
Det tar fremdeles en stund før man merker at halen er blitt tynnere.. Du sier du bruker sand som substrat og at det ser ut som at leosen ser litt oppblåst ut rundt magen, har du plukket ut noe bajs i det siste? Sand kan gi leoser forstoppelse som kan ende i død. Du burde prøve å sette den i en boks med lunket vann, har hørt at det kan løsne på en eventuell forstoppelse.

En varmestein gir ikke nok varme i terra for en leos. Varmematte er et must, og gir bra med varme, både i substrat og ellers i terraet.
Angående kosttilskuddet, så har ikke jeg hørt om det du bruker og vil ikke uttale meg om det er mindre bra eller ikke.. Selv bruker jeg T-Rex 2:0 og nekton-rep da jeg har hørt at dette er gode kostilskudd
Svar med sitat
Gammel 19-10-2010, 10:16   #7
Reptilfreak

lene_84 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Jeg bor i rogaland .
Alder: 27
Meldinger: 142
Blog Entries: 1
Standard

der fikk noe noen gode tips , har ikke så veldig mye peiling på leoser men lykke til og håper den blir bedre
lene_84 er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:07.