| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2010
|
Er litt redd for Leoen min nå... Den er antageligvis 5 år gammel og har vært i fin form hele tiden. Den har spist bra og halen har vært tykk og fin. Den har virket litt snål de siste dagene. Nå ligger den ved siden av varmesteinen og serlivløs ut. Da jeg så på den tidligere var jeg sikker på at den var død. Pirket borti den og da rørte den på se. Reiste seg liksom opp, men har smale øyne. Etter en stund la den seg ned igjen. Halen er ikke tykk slik den pleier. Har fått bra med mat i det siste så skulle ikke være underforet. Den ser kanskje litt stor ut rundt midja. Har den forstoppelse eller noe? Holder den på å gå i dvale? Det er ca 27 dgr i terrariet. Noen som vet noe?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Halen blir ikke plutselig tynn så dette må ha skjedd over tid.
27 grader er også for lav temp,burde å være oppi ca 32 grader på den ene delen av terra. Har du et nytt bilde av den ? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2010
|
Takk for svar.
Nei, halen har ikke blitt tynn plutselig, men den er tynnere enn vanlig. Jeg skal legge ut bilder når jeg får tatt noen. Jeg har fin sand i bunnen og litt bark i den ene enden. Jeg skal gjøre rent terrariet og skifte sand osv i dag igjen. Hvilken varmekilde bør jeg ha? Nå har jeg en varmestein. Bør jeg også få tak i matte? Tenker på det med å få det varmere. Jeg har sirissene i Reptivite Reptile Vitamins fra Zoo Med's |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Sitat:
En varmestein gir ikke nok varme i terra for en leos. Varmematte er et must, og gir bra med varme, både i substrat og ellers i terraet. Angående kosttilskuddet, så har ikke jeg hørt om det du bruker og vil ikke uttale meg om det er mindre bra eller ikke.. Selv bruker jeg T-Rex 2:0 og nekton-rep da jeg har hørt at dette er gode kostilskudd
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|