| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Denne tråden har blitt delt. Den opprinnelige tråden kan leses her:fight med katt
Sitat:
Utifra det trådstarter skriver har ikke vi andre noen mulighet til å vite hvordan ting er satt opp inne i terraet. Og derfor spør jeg. Det kunne jo for alt jeg vet vært at det var en varmematte inne i terraet under et tynt lag med bark. Og ja, for meg er det "knakende likegyldig" hvor han kjører matta. Men for slangen som kan ende opp med stygge brannsår er det IKKE likegyldig.
I must have ended up on the wrong planet.. Sist endret av Frogger; 14-10-2010 kl 11:17. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Varmestein er vel noe som blir sterkt frabedt å bruke fordi den kan plutselig overopphetes og brenne dyret. Mange som har dårlige erfaringer med dette.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
finnes like mange meninger som det finnes dyr her uheldigvis.
får håpe dette en gang blir lovlig her til lands slik at vi får klare retningslinjer på hvordan dette holdet bør gå for seg. varmesteinene var farlige en gang på 70'tallet. termokontrollere å varmeelementer med dagens teknoligi er suverene. jeg kjenner flere som kjører steiner å aldri har hatt et brannsår. en varmematte tapet oppunder glass uten luftsirkulasjon kan gi like stygge sår som en matte inni terarriet. så hvis du tok deg så forbanna nær av det jeg sa kan du bare rygge unna for jeg trur jeg er hakket kjappere i kjeften enn deg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Når dette er nivået du vil diskutere på, trekker jeg meg rett og slett ut av diskusjonen for dette gidder jeg ikke.
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Sted: Buskerud
|
Sitat:
Jeg tenkte ikke over da jeg lagde tråden"fight med katt" og lurte på hva som kunne skje med skadene den hadde fått, at jeg skulle beskrive hvordan terrariet mitt var inni. Til den andre som lurte, avventer jeg med veterinærbsøk da jeg har hatt fler som har kikket på den og sagt det går helt fint. Den har det bare bra, sårene er så godt som grodd igjen, og ikke noe tegn til blod siden det lille jeg så da den ble bitt/kloret. Roadkill har gitt meg masse hjelp her, og har MYE kunnskap om slanger. Ingen grunn til å hisse seg opp mot han, da det virket som om du hadde en "tone" da du svarte på tråden her. Takk til alle sammen her inne Reptilfreaks er den beste siden jeg vet om nå
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
|
Sitat:
Men det er jo bra DU setter standaren for hva som er seriøst og unødvendig, etter min mening så er både dette og din neste post i den klassen. Til trådstarter, håper det går fint med slangen din, Jaran heter vetrinæren på Krokstadsentret- han har ikke veldig peil men samarbeider med Paula Brynhildsen så han kan sikkert se på slangen. Lykke til |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Her inne er folk som oftest raske på avtrekkeren da det gjelder å si ifra når det virker som andre siden dyr har det dårlig. Dette ser jeg ofte og jeg syns ikke nødvendigvis det er noe dumt, siden man da får hjulpet folk som kanskje holder dyra sine litt feil. Så ser jeg her at hun sier at hun har ledinger ut av terraet. Da lurer jeg på hva de ledningene går til og spør om det. Grunnen til at jeg legger til "det er vel ikke til varmematte" er fordi om det hadde vært det, så kunne dette vært dumt og jeg vil gjøre oppmerksom på dette. (det kunne jo hende denne personen ikek var klar over farene ved dette?) Når jeg da ikke kan få et vanlig svar som f eks "nei det er ikke varmematte, men til lyarmatur", men et svar hvor det blir satt i tvil mitt eget dyrehold og at jeg ikke har noe med dette, så syns jeg det er unødvendig. Og ved å påpeke dette får jeg da altså beskjed om at jeg er hårsår og skal altså bli satt på plass fordi jeg "ikke er like kjapp i kjeften" som roadkill.. Unnskyld for at jeg, som flere andre her inne på forumet, bare prøver å hjelpe til.
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Synes det er alt for ofte at tråder som nye brukere starter for å få hjelp fra oss,blir etter noen innlegg brukt til krangling/diskutering... Kan ikke bare alle se bort i fra småfrekke svar,drite i det,å heller fokusere på trådstarter?.. hm
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
hehe, bra dere snur tonen, selv om jeg ikke selv føler den var så uhorvelig kald
![]() jeg er heller ingen pro dullebaby-forum-aktivist. jeg mener vi alle har et stort ansvar i å dele all info & erfaring vi sitter inne med. dette fordi vi alle vil at dyrene skal ha det bra. siden dette dyreholdet uheldigvis ikke er stuerent i vårt grisenorge er det vårt ansvar som henger her & sørge for at informasjon og erfaring om hold av disse dyrene flyter fritt jeg vil vertfall ha dette stuerent som hobby. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Sitat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| fight med katt | Jessica | Helse og sykdommer hos reptiler | 23 | 14-10-2010 11:16 |
| Leopardgekko; oppdrettere og annen info | Busy | Øgler | 62 | 29-04-2010 20:43 |
| Savannah katt i Norge | Sunniva | Småprat | 7 | 28-02-2010 18:58 |
| En annen fin skjeggis | leo77 | Mine Herptiler | 5 | 22-02-2010 20:37 |
| Katt må stille til jurytjeneste | L.Parahybana | Småprat | 1 | 12-01-2010 20:57 |