| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
|
Skal til veterniær i morra men jeg er veldig nysjerrig på dette. Denne kulen har vokst på toa i 1 måneds tid nå, jeg ventet lenge pga jeg tenkte det var mest sannsynlig en hevelse eller liten betennelse. Men den har bare blitt større. Noen som har peiling på hva det kan være?
Sorry for dårlig bilde.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Så dyrlegen mente det er en infeksjon?
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Oslo
Alder: 23
|
Sitat:
? Syns det er veldig rart at en dyrlege vil anbefale avlivning framfor en evt amputasjon av en tå?
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
|
Hva? Avlivning?
Den tåa er gonner. Så noe slikt på en varanus glauerti, i det tilfellet ble bare tåen klippet av. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
|
Anbefaler ny vetrinær dersom den du var med ikke mente at amputering var en mulighet. Ikke kjempebillig, men øglen klarer seg fint med en tå mindre, og så lenge det ikke er noe som sprer seg videre så ser jeg ikke meningen med å avlive dyret når man kan gjøre noe så "enkelt". Lurer og på hvilken vetrinær dette var...
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Det samme fikk jeg beskjed om når jeg knakk tåa mi.. 'Det blir avliving detta' sa legen, men jeg nekta.. Godt er det
![]() sorry hehe Man avliver da ikke et dyr pga en tå.. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Som jeg har skrevet en blogg om tidligere så har ho nesten ikke tær til å komme seg rundt med, så det var ikke veterinæren sitt forslag. Jeg tenker bare at det er mere humant og heller avlive ho, hvis jeg tar den siste nå så har ho en total på 8 tær, et par av dem har knekt og grodd feil.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kanskje tarantell? :) | dragoon88 | Taranteller | 17 | 23-10-2009 19:23 |
| Kanskje vi skulle prøve ?? | Reptiler | 20 | 27-09-2007 12:35 | |
| Litt vel sent kanskje ?:P | Miroxx | Medlemmene | 6 | 15-03-2007 07:34 |
| Kanskje presentere meg jeg og :-) | Ansie | Medlemmene | 10 | 25-10-2006 17:40 |
| Kanskje kjøpe en skjeggagam | Kristin2 | Andre øgler | 13 | 31-08-2006 12:23 |