"

Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-10-2010, 00:29   #1
Reptilfreak

Jessica sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
Meldinger: 10
Unhappy fight med katt

Hei alle reptilelskere!

Jeg er litt fra meg. Fant slangen min på gulvet da jeg kom hjem utenfor terrarie sitt. Den har vært i "kamp" mot den ene katten min og har noe bite/kloremerker. Den virker i fin form nå, men er redd for hva som kan skje de kommende dagene. kan hun dø av dette? og kommer disse merkene til å være på slangen min for alltid?

Hadde vært kjempeflott med noen svar, for er helt knust og lei meg.
Jessica er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-10-2010, 00:34   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
Standard

Du må nok ta den med til dyrlegen så fort som bare mulig. Reptiler tåler ikke barkeriene som ligger i en katts eller hunds spytt,så de vil bli veldig dårlige. Prøv å rens sårene så godt du kan med rent vann,og legg henne i et sterilt terra,kun papir og en ren hule og rent vann. Du bør vel også sjekke katten?

Ble fortalt av en person som hadde en venninde som hadde en iguana en gang. Katten kom seg inn i buret og det ble slåsskamp. Iguanaen hadde ikke mye sår,men døde av infeksjoner fra katteklor og bitt,katten døde av skadene...

Håper det kanskje er noen som kan gi bedre svar. Lykke til i allefall,hold oss oppdatern!
ederlezi er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-10-2010, 00:38   #3
Reptilfreak

Jessica sin avatar

Standard

men kan jeg det når de ikke er lovlig enda?
Jessica er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-10-2010, 00:39   #4
Reptilfreak

Standard

Hvor bor du? Det er allefall en flink veterinær i... Oslo området?? Monica heter hun. Hun behandler alle slags reptiler og det er anonymt Du kan ringe litt rundt å høre etter om de behandler reptiler,og gjør det med taushetsplikt
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-10-2010, 00:51   #5
Reptilfreak

Jessica sin avatar

Standard

Jeg bor I buskerud, så det kan la seg gjøre. Men hvordan ser jeg om det går betennelse i sårene. Og hvordan oppfører den seg om den ikke har det bra?

Setter stor pris på svaret, og håper jeg får noen flere pekepinner på hvor ille om ikke så ille dette kan være.
Jessica er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-10-2010, 00:54   #6
Reptilfreak

Standard

Jeg er ikke sikker på det altså.. Men jeg regner med den vil bli veldig slapp..
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-10-2010, 01:02   #7
Reptilfreak

r0adkill sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 83
Standard

bor du i buskerud er det en vatrinæren som holder til i aka senteret, det senteret ved siden a buskerud storsenter. de er kule, har hjulpet meg før. betal cash så kan de heller ikke spore deg seinere
r0adkill er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-10-2010, 01:05   #8
Reptilfreak

Jessica sin avatar

Standard

Takk!!! Det passer meg glimrende. Bør jeg ringe å snakke med de først? har vært der før med katter, men jeg må vel ikke registrere henne der? Og vet du noe om hvor farlig dette kan være?
Jessica er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-10-2010, 01:26   #9
Reptilfreak

Jessica sin avatar

Standard

Nå har den lagt seg i grotten på varmesiden. Men klatret litt rundt isted.
Ingen andre her som kan komme med noen kloke ord?
Jessica er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-10-2010, 06:17   #10
Reptilfreak

r0adkill sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 83
Standard

trur jeg ville ringt ned å snakket med de først for de jentene som jobber der er ganske pysete når det kommer til reptiler.
han som tar i mot reptiler der sier selv han ikke er noe ekspert. men han er hjelpsom å han ringer rundt å forhører seg.
ring ned, avtal tid å møt opp med dyret ditt, om du så taper en hundrelapp eller to for oppmøte blir han nå værtfall en erfaring rikere.

det skrikes om at vetrinærer i norge ikke er flinke nok med reptiler. men de blir heller ikke flinkere av at vi sitter hjemme & tviholder på dyrene.

sifra om du ikke har skyss, så skal jeg kjøre deg ned.
r0adkill er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Savannah katt i Norge Sunniva Småprat 7 28-02-2010 18:58
Katt må stille til jurytjeneste L.Parahybana Småprat 1 12-01-2010 20:57

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:05.