| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: hønefoss :P
Alder: 23
|
på fredagen hentet jeg meg 2 nye leoer . den personen jeg kjøpte dem av hadde hentet dem hos noen som ikke burde ha dyr .
begge har mistet klør og har mindre tær. det sitter igjen hamm på tærene . halen . og litt på kroppen . jeg har badet dem . og tatt av litt etter litt . på den ene så er noen av tærne røde . lest at jeg burde bruke rense middel eller en feit hudkrem på hamm der det sitter igjen. jeg vet grunnen til at dem sliter med skifte . det er etter dem aldri har hatt fukt boks hos den første eieren og ikke blitt gitt vitaminer. andre eieren hadde dem fukt boks . og fikk vitaminer . dem liker tydeligvis fuktboksen . dem er inni den boksen hele tiden . noen som kan anbefale hvem krem . åssen hudkrem. eller noen andre middler som hjelper. fant en side kl 3 i går natt. at jeg burde la dem bade i grønnsåpe. . jeg vet det hjelper på oss . men hjelper det på dyr . det kan ikke skade og prøve og bade dem i grønnsåpe . og så smøre dem med hudkrem etter dem har badet . prøvd og få tak i Monica men hu svarte ikke . så da må jeg spørre dere. vil ikke gjøre noe som kan skade dyrene så hører med dere først |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Bading flere ganger om dagen i noen dager gjør som regel alltid susen.
Vært borti et tilfelle der en leo var total dekket av gammelt ham S: Bading flere ganger om dagen (ca 10 min hver gang) i 1 uke så ble resultatet bra ![]() Fyll opp f.eks en pet boks med lunket vann sånn at det rekker magen til leosen. Sett på lokket å da skal du se at det blir litt dampig inni der å der er bra. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
ser det er på hode . og halsen . litt dårlig bilde .
![]() her er det mest på halen ![]() jeg har fått av det meste på beine og tærene på begge . gozilla hadde en del hovende og betente tær . men et bad i litt grønnsåpe så ser det ut som det har blitt bedere med tærene |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
begge har nå byttet og blitt fine i fargene . jeg hjelp begge til og få det av nå for og være sikker. og alt ble borte
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Messe i hamm... | Roland | Messer og utstillinger | 5 | 14-08-2009 00:42 |
| Trenger litt hjelp igjen, jeg! | DevilDoll | Snoker | 8 | 02-08-2007 11:15 |
| HJEELP biller sitter fast i Frankrike! | Frost | Småprat | 26 | 12-04-2007 11:36 |
| Terraristika Hamm | nidhogg | Messer og utstillinger | 4 | 10-02-2006 16:23 |
| Terraristika Hamm | robert | Messer og utstillinger | 1 | 30-01-2005 00:50 |