| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
|
hei igjen
ja, jeg og denne kp'en min.. den gaper mye nå, som om den gjesper, og jeg er sikker på at jeg så en slags boble i munnen dens i sta. når den løfter hodet vaier det litt svakt frem og tilbake, som om den begynner å bli svak. har spurt litt, og det kan være en forkjølelse, noe som jeg nå veldig frykter. har allerede ringt de to mulige veterinærene i Oslo, og der fant jeg ut at Monica har mamma-perm og den andre hadde bare telefonsvarer som sa at de var stengt til over helgen. men jeg vil ikke vente til over helgen! ingen av de mulige kan hjelpe meg :S hva skal jeg gjøre?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
|
Hva med munnråte?nevnte de ikke noe om det?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
eneste som kunne svart på det der jeg fikk kontakt var Monica, så ingen der kunne svart på dette, sa dama som tok telefonen.
men nå har jeg forhørt meg på repti.net med den samme teksten som denne tråden. her er svarene jeg fikk: Repti.net / Reptile forum / syk kp?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Ok.bra den er på bedringens vei.
Får krysse fingrene. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
gjør det. er til stadighet oppe og sjekker at det ikke blir for varmt for den på baderommet. etter oppfording fra repti.net så er tempen litt over 30 grader i hele terra, men fukten er litt høy, pga vannskåla.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
ja, har tenkt litt på at det er munnråte. syntes bare jeg så ei boble da den gapte tidlig i går, men har ikke sett den gape på lenge. har vært innom slangen flere ganger i dag og hver gang sittet ganske lenge og bare sett på den. ingen gaping.
jeg skulle gjerne tatt den med til veterinærene i nærheten her, men problemet er bare at ingen kan noe om reptiler. de har ikke engang sett en slange før, så det ville være lite hjelp i det. hvis det er munnråte, hva er behandlingen mot det?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Problemet er å finne folk med kompetanse på dyrlegekontorene, det er det absolutt ikke flust av. Derfor velger mange å bruke Monica.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Jeg tror det vill gå helt greit å fjerne vann skåla for en liten periode.
eller sette inn en liten hamster drikke skål. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
ps: hvis du klarer,kan du åpne munn på slangen å ta ett bilde å poste her inne.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp, mulig dyskinetic syndrome!! | EKn88 | Taranteller | 16 | 18-12-2009 14:05 |
| Terrarie Hjelp fortest mulig:P | Illegal | Terrarieutstyr | 22 | 21-03-2009 13:32 |
| Er det mulig å bli mer ansvarsløs? | sveinjo | Media | 23 | 03-02-2009 13:09 |
| Mulig syk leo | Torsteindale | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 43 | 26-12-2008 16:11 |
| Mulig Mugg?? | big_cola_fan | Taranteller | 3 | 07-12-2007 14:04 |