| Helse og sykdommer hos reptiler Forum for helserelaterte spørsmål om ditt reptil. OBS! Vi anbefaler ALLE å kontakte dyrlege ved sykdom. |
![]() |
|
|
LinkBack (5) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
|
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
I Sammenheng med en annen tråd tenkte jeg det kunne være greit å lage en liten liste over vetrinærer som vi har gode erfaringer med.
En slik listen kan være kjekk å ha den dagen man virkelig trenger en vetrinær. LIsten er pr. dags dato kun konsentrert over et par byer i Norge, jeg er sikker på at det er mange flere vetrinærer der ute som folk har gode erfaringer med. Legg inn vetrinæren som du har gode erfaringer med i denne tråden, så oppdaterer jeg listen etterhvert.
Sist endret av Frogger; 02-08-2011 kl 00:44. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
Ifølge Gulesider.no har Sandnes Smådyrklinikk flyttet til: Storgata 42, 4307 Sandnes
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
For oss trøndere kan jeg nevne:
Stjørdal Dyreklinikk Stjørdal Dyreklinikk tlf: 74 84 00 90 Sandgata 5 7500 Stjørdal (Ligger veibeskrivelse inne på hjemmesiden til de som ikke finner hvor klinikken ligger, men den ligger ganske åpent bak torgkvartalet!) Sist jeg spurte der ang. reptiler så fikk jeg til svar: Vi har hjelpeplikt, men ikke meldeplikt. Dette var 2-3 uker siden under ett annet veterinær besøk. Derimot sa de at de hadde ikke så mange kunder som kom med reptiler - men de hadde en der som kunne noe med reptiler.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Admin
|
Glimrende.. VIktig at vi får noen inn på listen fra andre steder i landet også..
Det er nok ikke så mange som har reptiler som spesialfelt i Norge. Poenget med listen er at man vet at "andre" også har vært innom så man slipper å føle seg som en skurk når man kommer.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Skal man sifra om klinikker som hjelper uten å melde, eller som har eksperter på reptiler?
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Admin
|
Må vel bli klinikker som ikke melder (er det noen som egentlig melder) og gir de som besøker en rimelig trygghetsfølelse/man har gode erfaringer med.
Tror det bare er Monica Heggelund og Katrin Zimmermann som har noen formel kompetanse på reptiler.. Poenget med listen er at det gang på gang dukker opp spørsmål om noen som vet om en trygg vetrinær som tar seg av reptiler. Om vi kan få laget denne listen så er det en fin resurs for alle sammen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: I midten
Alder: 32
|
Veldig bra med en sånn liste!
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Zimmerman er i fødselspermisjon fra desember 08, men skulle prøve å hjelpe til om det var noe spesielt. Bare til informasjon
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/helse-og-sykdommer-hos-reptiler/10881-anbefalte-veterinaerer-med-herptilkunskap.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| Repti.net / Reptile forum / Ham-skifte | This thread | Refback | 08-01-2012 19:05 | |
| Repti.net / Reptile forum / kalk | This thread | Refback | 23-11-2009 15:37 | |
| Untitled document | This thread | Refback | 16-06-2009 20:23 | |
| Untitled document | This thread | Refback | 15-06-2009 19:51 | |
| Repti.net / Reptile forum / Hull under kjeven?? | This thread | Refback | 31-03-2009 12:50 | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Trygge Veterinærer! | Gentel | Småprat | 1 | 16-10-2007 20:47 |
| er veterinærer NØDT te å... | straymond | Lover og regler | 23 | 29-09-2007 14:31 |