| Generelt om reptiler Omhandler pass og stell av reptiler - slanger, øgler, skilpadder etc. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Dec 2004
Sted: KR.SAND
|
Hei jeg fikk meg en ballpyton her for en liten stund siden.
Har hatt den ute en del, men i begynnelsen så slapp jeg den opp i en busk jeg hadde i stua. og når jeg da merket at busken ga litt etter så tenkte jeg at jeg skulle ta den ned. men når jeg da tok etter den så hugg den etter meg. så jeg lurer på om de har en forkjærlighet for levende planter. Hilsen Jake
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Member
Medlem siden: Oct 2004
Sted: norge
|
hei sann....ball python er ikke noe leketøy.
dem blir fort stresset....jeg har aldrig sett en slik slange bite noen,tar du på den mye å maser mye med den? spiser den normalt? forer du med dødt ellerr levende? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Østfold
|
Hei Balltasar!
Jeg har lang erfaring med "regiuser" men kan ikke si at jeg har opplevd den promlemstillingen du nevner her.... Den har ikke noe forhold til planter som tillsier at du ikke skulle få lov til å ta den bort for at den skulle ønske å være der i planten....hehe For den er det samme om det hadde vært en plastikk plante eller noe annet kunstig. En trerot, grein eller noe annet. Så det er nok en annen grunn til at den hogger etter deg, noe som forresten er veldig sjeldent at konge python gjør. Men du nevner ikke hvor gammel den er, da slik adferd kan forekomme enkelte ganger mens de er "juvenile" dvs. veldig unge, det er noe de slutter med etter hvert som de blir litt eldre og etter hvert som de venner seg mere til å bli håndtert. Så jeg skulle tro at denne adferden er forbigående. Men det er klart at enkelte faktorer kan ha spilt inn.....f.eks at den var sulten og reagerte på dine håndbevegelser etc. Håper jeg kunne bidra med litt her....har du flere spørsmål om Konge Python så er jeg gjerne behjelpelig med veiledning så lang jeg kan Lykke til med "Regiusen!" Mvh Trond alias Varanen69! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
Medlem siden: Dec 2004
Sted: KR.SAND
|
Hei igjen!
Ballpytonen er ca 3 år gammel. fikk den for ca 2 måneder siden. de som hadde den før var redd den og hadde ikke håndtert den noe serlig. den har fått levende mus før jeg fikk den, nå får den døde. den hadde ikke spist på 3 - 4 uker når den var i treet. jeg har en varmeteppe som jeg kjøpte i en dyrebutikk, den var til terrarier. pakket den inn noen håndkler, men den vil ikke ligge på det. kan det være at varmelampa gir nok varme. og den ikke trenger teppet. den ville ikke ligge der etter den hadde spist heller. en kamerat jeg har som har teppepyton sa at temperaturen var fin. jeg har generelt sett gjevn varme hjemme hos meg. kan det hende at den ikke trenger teppet. Hilsen Jake |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| back, nature |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|