| Generelt om reptiler Omhandler pass og stell av reptiler - slanger, øgler, skilpadder etc. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
bare lurte...
mulig det er en smaks-sak men hvem reptil? og ikke minst å avle opp?
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
|
Enormt vanskelig ( og rart
) spørsmål. Det finnes mange reptiler som er veldig utsatt for stress og har veldig spesifike miljøkrav, så jeg vil tro at det helt sikkert finnes mange reptiler som man ikke har fått til å trives i fangenskap i det hele tatt, og som dør ganske fort. Og hvis de voksne dør, ja da har man hvertfall ikke klart å avle dem. Kommer ikke på noen konkrete arter i farten, men vil tippe at man f.eks finner flere arter kameleon hvor dette er tilfelle. Det gjelder nok også en del skilpaddearter. Men, kommer som sagt ikke navnet på noen konkrete arter, sikkert fordi dette er dyr som ingen har i fangenskap. Dermed er det ikke arter oss vanlige "hobby-biologer" noen gang kommer borti... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
Medlem siden: Oct 2004
Sted: norge
|
hei,det finnes egentlig ikke noen reptiler som er vriene å avle frem.
det kommer helt ann på hvilke kunnskaper du har osv....... men å kaste seg ut i ett prosjekt uten å vite noe om ett spesilet individ kan det bli vrient........... men enkelte reptiler legger egg nesten uten hjelp fra oss,det vill si uten falkse omgivelser osv.... men fks snakker du med folk fra tyskland osv,så er de mye mere langt fremme på dette område.......de begynner å bli flinke i sverige også..... Men hvis du vill ha fremm reptiler på en enkel måte,så kan du begynne med vanlige snoker............ ...men den vanskligste reptil å ha i fangeskap? hmmm....etter min mening kanksje kan det være kameloner av spesielle typer......men hadde jeg gått inn for å skaffe meg en slik så hadde jeg skaffet meg nok info om demm...... Men leser du å studerer om de reptiler du er intrisert i så skal det ikke være noe problem å ha de i fangeskap. er verre med folk som kjøper seg reptiler bare fordi det er kult å ha en reptil osv,de har det som regle ikke noe bra,å er som regel disse som sprer myter osv.......... |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| hvem, kødden, mest, reptil, trives |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva er det mest interesse for? | Miri | Småprat | 18 | 26-11-2007 22:57 |
| Hvem reptil børr jeg ta? | baggis | Småprat | 28 | 12-11-2007 18:32 |
| trives min tarantell ikke? | Juliette | Taranteller | 4 | 29-09-2007 21:25 |
| Vist Salamandere spiser trives dei da? | DonSalamander | Frosker | 1 | 01-08-2007 18:30 |
| Hva er mest praktisk? | cobra_kai | Terrarier | 15 | 19-11-2006 11:31 |