"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler > Generelt om reptiler hvordan kombinere varmelampe og varmematte?

Generelt om reptiler Omhandler pass og stell av reptiler - slanger, øgler, skilpadder etc.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 04-01-2007, 16:16   #1
Senior Member

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Bærum
Meldinger: 318
Standard hvordan kombinere varmelampe og varmematte?

Har sett pä varmematter og varmelamper til leoser...
Hvordan skal man sette det sammen? Varmematte under, varmespott over mot en sten, nattlampe for natten og vanlig lampe som lys om dagen??????
Blir det for mye i et 110*45*50 terrarie? Skal lampene stä inni terrariet eller lyse igjennom glasset?
http://www.webzoo.net/site/maler/x/?...rier&HKatID=13
Her er terrariet jeg tenkte jeg skulle bestille meg....Hvordan fär jeg plassert lys og varme pä em praktisk og god mäte?

Takker for alle svar, föler meg litt dum när jeg ikke hvet hvordan jeg skal plassere lys og varme....
Svar med sitat
Gammel 04-01-2007, 16:39   #2
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard Re: hvordan kombinere varmelampe og varmematte?

Sett varmematten under på den ene siden. Varme spotten(selv bruker jeg en vanlig spotlight fra clas ohlson til 30-40 kr )fester du ned mot f.eks en stein, eller et annet einet sted i terrariet. Til vanlig lys bruker du lysstoffrør i et armatur oppå.

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 04-01-2007, 17:28   #3
Senior Member

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Bærum
Meldinger: 318

Sitat:
Opprinnelig postet av _Nagash_
Varme spotten(selv bruker jeg en vanlig spotlight fra clas ohlson til 30-40 kr )fester du ned mot f.eks en stein, eller et annet einet sted i terrariet.
Hvordan festes den inni terrariet?

Sitat:
Opprinnelig postet av _Nagash_
Til vanlig lys bruker du lysstoffrør i et armatur oppå.
slik at det lyser igjennom glasset?
Svar med sitat
Gammel 04-01-2007, 20:00   #4
Guest

Meldinger: n/a

Det holder med bare 1 av di tingene da,,jeg bruker bare varmekabel
Men joa,lys er viktig for leosen..

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-01-2007, 20:21   #5
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4

Etter som jeg liker å gi dyr sitt naturlige område (har jeg blitt sakt til) Så ville jeg ha funnet masse bilder av Pakistan, India og de landene leoser kommer fra, ville prøvd å laget noe samme miljø, fjell osv.. Siden det tydlig vis blir 35 grader fra leveområdene der leoser kommer fra, ville jeg satt opp en del lys. Osram dulux 80 watt med 6000 lumen + 1-2 spotter + reptiglo 2.0+ reptiglo 8.0. Ville gjort susen tror jeg, da får leosene et kjempe sterkt og veldig mye lys = Dette blir solen.
Fuktboksen hadde jeg skummet fast så det hadde sett ut som en hule, Ørken planter og andre planter som liker å ha det tørt. Maten hadde godt vilt (fins ikke skåler i naturen vel?) hadde laget et lite vann hul i bakgrunden i stede for skål. Ja dere kan tenke dere ossen jeg ville hatt det for å få det så likt som området som mulig (Jeg bare tuller nå folkens) Men dette er noe en kunne tenkt på? Vi vil vel lage et likt område som dyret kommer fra?

Tar det igjen, alt dette var tøys og sier ikke at dere skal dette :wink:
mr-repti er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-01-2007, 20:47   #6
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)

Sitat:
Opprinnelig postet av mr-repti
Vi vil vel lage et likt område som dyret kommer fra?
Gjorde et forsøk på å få til dette her: http://www.reptilfreaks.no/index.php...er=asc&start=0

Bildene lyver litt, og det er ikke slik nå i det heletatt. Substratet har tørket ut en del, og ting har "festet" seg litt. Har hengt inn de beryktede clas ohlson spottene, de gjorde virkelig susen i forhold til temperatur og lys
Har et lite termometer som ligger på bakken, rett utenfor huleinngangen. Dette viser 30 grader når spottene står på. Med gjevne mellorom kan jeg se Rosemary stå og sole seg oppe på "fjellklippen"

Vet bakgrunnen er litt stuselig, men den jeg drev og laget, ligger fortsatt i uteboden Nok en gang har jeg bevist at jeg ikke er spessielt handy.

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 04-01-2007, 21:10   #7
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4

Det vil jeg tro er et godt eksempel ja _Nagash_ liker de stenene over hulene og de gress stråa du har satt rundt om kring.. men litt chipt uten bakgrund ja
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
hvordan, kombinere, varmelampe, varmematte

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Varmematte og varmelampe lisa_fehn Terrarier 3 02-03-2008 17:19
varmelampe shisha Utstyr 4 21-01-2008 18:21
Varmematte vs Varmelampe mariusa Terrarier 29 29-06-2007 17:10
Varmelampe tovang Terrarier 2 03-02-2006 18:35
Varmelampe nidhogg Utstyr 1 26-07-2005 08:10

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 06:14.