| Generelt om reptiler Omhandler pass og stell av reptiler - slanger, øgler, skilpadder etc. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Bærum
|
Har sett pä varmematter og varmelamper til leoser...
Hvordan skal man sette det sammen? Varmematte under, varmespott over mot en sten, nattlampe for natten og vanlig lampe som lys om dagen?????? Blir det for mye i et 110*45*50 terrarie? Skal lampene stä inni terrariet eller lyse igjennom glasset? http://www.webzoo.net/site/maler/x/?...rier&HKatID=13 Her er terrariet jeg tenkte jeg skulle bestille meg....Hvordan fär jeg plassert lys og varme pä em praktisk og god mäte? Takker for alle svar, föler meg litt dum när jeg ikke hvet hvordan jeg skal plassere lys og varme....
|
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sett varmematten under på den ene siden. Varme spotten(selv bruker jeg en vanlig spotlight fra clas ohlson til 30-40 kr
)fester du ned mot f.eks en stein, eller et annet einet sted i terrariet. Til vanlig lys bruker du lysstoffrør i et armatur oppå.Mvh Robin
|
|
|
#3 | ||
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Bærum
|
Sitat:
Sitat:
|
|
|
|
#4 |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Det holder med bare 1 av di tingene da,,jeg bruker bare varmekabel
![]() Men joa,lys er viktig for leosen.. |
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Etter som jeg liker å gi dyr sitt naturlige område (har jeg blitt sakt til) Så ville jeg ha funnet masse bilder av Pakistan, India og de landene leoser kommer fra, ville prøvd å laget noe samme miljø, fjell osv.. Siden det tydlig vis blir 35 grader fra leveområdene der leoser kommer fra, ville jeg satt opp en del lys. Osram dulux 80 watt med 6000 lumen + 1-2 spotter + reptiglo 2.0+ reptiglo 8.0. Ville gjort susen tror jeg, da får leosene et kjempe sterkt og veldig mye lys = Dette blir solen.
Fuktboksen hadde jeg skummet fast så det hadde sett ut som en hule, Ørken planter og andre planter som liker å ha det tørt. Maten hadde godt vilt (fins ikke skåler i naturen vel?) hadde laget et lite vann hul i bakgrunden i stede for skål. Ja dere kan tenke dere ossen jeg ville hatt det for å få det så likt som området som mulig Tar det igjen, alt dette var tøys og sier ikke at dere skal dette :wink:
|
|
|
#6 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
Bildene lyver litt, og det er ikke slik nå i det heletatt. Substratet har tørket ut en del, og ting har "festet" seg litt. Har hengt inn de beryktede clas ohlson spottene, de gjorde virkelig susen i forhold til temperatur og lys ![]() Har et lite termometer som ligger på bakken, rett utenfor huleinngangen. Dette viser 30 grader når spottene står på. Med gjevne mellorom kan jeg se Rosemary stå og sole seg oppe på "fjellklippen" ![]() Vet bakgrunnen er litt stuselig, men den jeg drev og laget, ligger fortsatt i uteboden Mvh Robin
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Det vil jeg tro er et godt eksempel ja _Nagash_ liker de stenene over hulene og de gress stråa du har satt rundt om kring.. men litt chipt uten bakgrund ja
|
![]() |
| Emner |
| hvordan, kombinere, varmelampe, varmematte |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |