"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler > Generelt om reptiler alligatorer/krokodiller lovlig i Sverige/Danmark?

Generelt om reptiler Omhandler pass og stell av reptiler - slanger, øgler, skilpadder etc.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 31-01-2012, 21:20   #1
Junior Member

Medlem siden: Jan 2012
Alder: 26
Meldinger: 5
Standard alligatorer/krokodiller lovlig i Sverige/Danmark?

er alligatorer/krokodiller lovlig i Sverige eller Danmark?
saki41 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 31-01-2012, 21:24   #2
Reptilfreak

boa constrictor sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Europa, Norge, Bergen.
Alder: 16
Meldinger: 342
Blog Entries: 1
Standard

Jeg er ikke sikker, men jeg har hørt at det skal være lovlig hvis du kan dokumentere at du har nok plass.
Svar med sitat
Gammel 31-01-2012, 21:53   #3
Reptilfreak

Kristian262 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
Meldinger: 968
Blog Entries: 2
Standard

Hjørring Dyreland

Her selger de dverg kaiman, Paleosuchus palpebrosus.
Pris: Hann 5000DKR, Hunn 6000DKR, Par 10.000DKR
Svar med sitat
Gammel 31-01-2012, 22:01   #4
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Standard

Ja, hvertfall artene brillekaiman (Caiman crocodilus) og Cuviers dvergkaiman (Paleosuchus palpebrosus) er lovlige (og mulige å få tak i) hvertfall i Sverige og mener de er det i Danmark og Tyskland også. Men de krever utrolig stor plass og er veldig kravstore dyr, ikke noe å ha for private rett og slett. Du kan jo prøve å ta deg en tur til Oslo Reptilpark, der har de en brillekaiman (Brutus), du kan jo se hvor stor plass han trenger. Ville ikke blitt bitt av en slik heller, for å si det sånn...
Svar med sitat
Gammel 31-01-2012, 22:14   #5
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Freddy90 Vis post
Ja, hvertfall artene brillekaiman (Caiman crocodilus) og Cuviers dvergkaiman (Paleosuchus palpebrosus) er lovlige (og mulige å få tak i) hvertfall i Sverige og mener de er det i Danmark og Tyskland også. Men de krever utrolig stor plass og er veldig kravstore dyr, ikke noe å ha for private rett og slett. Du kan jo prøve å ta deg en tur til Oslo Reptilpark, der har de en brillekaiman (Brutus), du kan jo se hvor stor plass han trenger. Ville ikke blitt bitt av en slik heller, for å si det sånn...
kan fint ha det i private hjem om man har kunnskapen OG plassen.
å det er det jo faktisk en del som har, har sett folk fra danmark som har bygget om hele kjellere til terrarier for brillekaimaner alt er mulig!
Svar med sitat
Gammel 31-01-2012, 22:34   #6
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av christoffer90 Vis post
kan fint ha det i private hjem om man har kunnskapen OG plassen.
å det er det jo faktisk en del som har, har sett folk fra danmark som har bygget om hele kjellere til terrarier for brillekaimaner alt er mulig!
Regna med noen kom til å kommentere det, hehe, kanskje litt dumt av meg å svartmale det helt. Men altså, disse dyra blir svære, er aggressive og ikke noe for hvermansen. Har sett bilder av folk som har gjort om kjellerne sine til svømmebasseng jeg og, ser dritflott ut synes jeg, og så klart det er mulig hvis man går inn for det, men det er nok for spesielt interesserte isåfall. Men klart, vil man virkelig ha en kaiman så er det jo mulig, bare vær obs på hva de krever.

Hadde jo sikkert vært stilig å gjort om kjelleren sin til et bassengvivarium med kaimaner, skilpadder og fisk.. Men tror nok det blir med drømmen for de fleste gitt.
Svar med sitat
Følgende medlemmer liker innlegget til Freddy90
Gammel 31-01-2012, 23:26   #7
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 782
Standard

Ser for meg ett evig helvette med og vedlikeholde og skifte vann i en hel kjeller, jeg.
Flotte dyr, absolutt, men.. nei.
Reptils er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Følgende medlemmer liker innlegget til Reptils
Gammel 01-02-2012, 06:17   #8
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Freddy90 Vis post
Regna med noen kom til å kommentere det, hehe, kanskje litt dumt av meg å svartmale det helt. Men altså, disse dyra blir svære, er aggressive og ikke noe for hvermansen. Har sett bilder av folk som har gjort om kjellerne sine til svømmebasseng jeg og, ser dritflott ut synes jeg, og så klart det er mulig hvis man går inn for det, men det er nok for spesielt interesserte isåfall. Men klart, vil man virkelig ha en kaiman så er det jo mulig, bare vær obs på hva de krever.

Hadde jo sikkert vært stilig å gjort om kjelleren sin til et bassengvivarium med kaimaner, skilpadder og fisk.. Men tror nok det blir med drømmen for de fleste gitt.
ja er ikke noe jeg hadde gjort, hvertfall
er nok ikke akkuratt tetra filteret på dyrebutikken du bruker der heller..
men kult, når det er gjort stort og ordentlig, det er det

holder meg til teppepyton, jeg, haha
Svar med sitat
Gammel 01-02-2012, 21:04   #9
Reptilfreak

fanden sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 347
Standard

kan ikke hva som er lov sverige men det er i danmark tillatt med kinesisk aligator ,afrikansk dverg krokodille og Paleosuchus palpebrosus og paleosuchus trigonatus om jeg husker 100% det er kaimann artene er i tvil om. De 2 andre er ihvertfall lovlige
Svar med sitat
Følgende medlemmer liker innlegget til fanden
Gammel 01-02-2012, 22:03   #10
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Standard

Jeg har ihvertfall sett folk i Sverige som holder, selger, kjøper og diskuterer brillekaimanen (Caiman crocodilus) samt Cuviers dvergkaiman (Paleosuchus palpebrosus), så de to artene er lovlige i Sverige iallefall..

Er jo en egen kategori med kort om hvordan "glasögon kajmaner" (Caiman crocodilus) skal holdes i "Djurskyddsmyndighetens föreskrifter och allmänna råd om villkor för hållande, uppfödning och försäljning m.m. av djur avsedda för sällskap och hobby - L80":
http://www.jordbruksverket.se/downlo...FS_2005-08.pdf
Se side 28 + 46 for det om brillekaimanen, forøvrig interessant lesing for alle typer dyr (svenske "krav" til plassbehov osv.).
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
280 krokodiller rømte etter flom i Mexico Freddy90 Media 0 26-09-2010 20:42
Sssssnart lovlig... :) Martink Media 8 12-07-2009 22:07
lovlig? sirbjerke Småprat 15 14-11-2007 09:11
Lån av krokodiller til akvariet i Bergen Løven31 Reptiler 7 05-10-2007 17:54
Smugler bandt krokodiller til kroppen Chixz Media 2 27-03-2007 09:25

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 06:09.