| Generelt om reptiler Omhandler pass og stell av reptiler - slanger, øgler, skilpadder etc. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jan 2012
Alder: 26
|
er alligatorer/krokodiller lovlig i Sverige eller Danmark?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Europa, Norge, Bergen.
Alder: 16
|
Jeg er ikke sikker, men jeg har hørt at det skal være lovlig hvis du kan dokumentere at du har nok plass.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Hjørring Dyreland
Her selger de dverg kaiman, Paleosuchus palpebrosus. Pris: Hann 5000DKR, Hunn 6000DKR, Par 10.000DKR
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Ja, hvertfall artene brillekaiman (Caiman crocodilus) og Cuviers dvergkaiman (Paleosuchus palpebrosus) er lovlige (og mulige å få tak i) hvertfall i Sverige og mener de er det i Danmark og Tyskland også. Men de krever utrolig stor plass og er veldig kravstore dyr, ikke noe å ha for private rett og slett. Du kan jo prøve å ta deg en tur til Oslo Reptilpark, der har de en brillekaiman (Brutus), du kan jo se hvor stor plass han trenger. Ville ikke blitt bitt av en slik heller, for å si det sånn...
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
Sitat:
å det er det jo faktisk en del som har, har sett folk fra danmark som har bygget om hele kjellere til terrarier for brillekaimaner alt er mulig!
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Hadde jo sikkert vært stilig å gjort om kjelleren sin til et bassengvivarium med kaimaner, skilpadder og fisk.. Men tror nok det blir med drømmen for de fleste gitt.
|
|
| Følgende medlemmer liker innlegget til Freddy90 |
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Ser for meg ett evig helvette med og vedlikeholde og skifte vann i en hel kjeller, jeg.
Flotte dyr, absolutt, men.. nei. |
|
|
|
| Følgende medlemmer liker innlegget til Reptils |
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
Sitat:
![]() er nok ikke akkuratt tetra filteret på dyrebutikken du bruker der heller.. men kult, når det er gjort stort og ordentlig, det er det ![]() holder meg til teppepyton, jeg, haha
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
kan ikke hva som er lov sverige men det er i danmark tillatt med kinesisk aligator ,afrikansk dverg krokodille og Paleosuchus palpebrosus og paleosuchus trigonatus om jeg husker 100% det er kaimann artene er i tvil om. De 2 andre er ihvertfall lovlige
|
| Følgende medlemmer liker innlegget til fanden |
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Jeg har ihvertfall sett folk i Sverige som holder, selger, kjøper og diskuterer brillekaimanen (Caiman crocodilus) samt Cuviers dvergkaiman (Paleosuchus palpebrosus), så de to artene er lovlige i Sverige iallefall..
Er jo en egen kategori med kort om hvordan "glasögon kajmaner" (Caiman crocodilus) skal holdes i "Djurskyddsmyndighetens föreskrifter och allmänna råd om villkor för hållande, uppfödning och försäljning m.m. av djur avsedda för sällskap och hobby - L80": http://www.jordbruksverket.se/downlo...FS_2005-08.pdf Se side 28 + 46 for det om brillekaimanen, forøvrig interessant lesing for alle typer dyr (svenske "krav" til plassbehov osv.).
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| 280 krokodiller rømte etter flom i Mexico | Freddy90 | Media | 0 | 26-09-2010 20:42 |
| Sssssnart lovlig... :) | Martink | Media | 8 | 12-07-2009 22:07 |
| lovlig? | sirbjerke | Småprat | 15 | 14-11-2007 09:11 |
| Lån av krokodiller til akvariet i Bergen | Løven31 | Reptiler | 7 | 05-10-2007 17:54 |
| Smugler bandt krokodiller til kroppen | Chixz | Media | 2 | 27-03-2007 09:25 |