| Generelt om reptiler Omhandler pass og stell av reptiler - slanger, øgler, skilpadder etc. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
|
" title="Excavatorâ„¢ Clay Substrate - YouTube" target="_blank">Excavatorâ„¢ Clay Substrate - YouTube
Noen som har prøvd ut dette? Er det like lett som på videon? Mvh
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 18
|
Så jo drit kult ut på slutten der
Me want.Har ikke noe peiling på det da
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Ja jeg har prøvd dette. Prøvd ut til både skorpioner og til bakkelevende ørkenreptiler.
Fungerer i praksis veldig greit, når den blir tørr så smuldrer den veldig lett og støver en del, men den fungerer veldig bra. Den er noe dyr i forhold til mengde du får da, men, utenom det så er det et artig produkt
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 15
Meldinger: 280
|
Sitat:
Lurer også på om det er like "lett" som på videon? På Tv/Internett ser alt så lett ut, men i real life er det vanskeligere... Mvh
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Nei den er veldig grei å forme altså, så det stemmer bra overens det. Du velger jo selv hvor mye vann du vil blande med den, så du kan velge selv hvor "lettformelig" den skal være.
Men hos meg så holdt ikke hulene over lengre tid, hvertfall ikke etterhvert som de ble brukt, trampet på og tørket ut. Nå skal det sies at jeg ikke hadde nok sand til å få et så tykt substrat som jeg skulle ønske så valgte å blande det litt ut, så mye mulig at det ødela noe av egenskapen. Hvis du har funnet det til den prisen i en norsk butikk så er det jo ikke ille i det hele tatt, med tanke på at vanlig akvarie grus i 10kg's poser koster rundt 150kr-210kr.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
|
Noe av grunnen til at den smuldrer kan jo være at dyrene selv prøver å utvide hulene. Sanden er lett formelig, så jeg tror ikke de skulle ha større problemer med å tilpasse den.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Oppegård