| Generelt om reptiler Omhandler pass og stell av reptiler - slanger, øgler, skilpadder etc. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Molde
|
Kan jeg bruke annen varme enn kjeramikk lampe??
Kjøpte meg kjeramikk lampe på 100W men mine søte små sump skilpadder blir jo nesten grillet..... kan jeg bruke vanlig spott?? Har to lysrør over hele akvariet og de varmer ganske bra er det bra nok??Det ene er repti rør på 8,0. Hvor mye bør varmekolben stå på??
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Kristiansand
|
Hvis denne lampen har vanlig ledning med av/på bryter kan du skifte den ut med en dimmer. Enkelt å montere og koster ikke mye. Tror jeg betalte 130 kr for min. Da kan du jo regulere styrken på lampen, mao temperaturen
|
|
|
#3 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Drammen
|
Sitat:
Det er jo egentlig bare å prøve seg frem litt.... bruk et termometer og mål hvor varmt det blir på punktet som skilpaddene ligger. Så kan du justere varmen ved å flytte spot'en nærmere eller lenger bort, alt etter behov :wink: Og forresten........ VELKOMMEN TIL FORUMET |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Sted: steinkjer
|
[quote="Andy"]
Sitat:
Jeg har også 2 små sumpskilpadder, jeg bruker en helt vanlig spot til dem og det ser ut som de trives, og varmen står på ca 30 grader fordi de digger varme
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
Sted: Molde
|
Takker så mye for svar....
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| nok, varmt |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Terra blir ikke varmt nok! | Miroxx | Terrarier | 12 | 28-10-2007 20:02 |
| For varmt | john | Taranteller | 3 | 09-06-2007 00:09 |
| For varmt? | Tony26 | Helse og sykdommer hos reptiler | 5 | 28-07-2006 09:51 |