| Generelt om reptiler Omhandler pass og stell av reptiler - slanger, øgler, skilpadder etc. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2009
Sted: vest agder kvinesdal.
Alder: 17
|
hei
![]() jeg har kjøpt meg terrarie, som jeg har tenkt å ha slamkryper i ![]() og jeg trenger litt ekstra tips jeg vet at de spiser sirisser & at de trenger varmematte og alt det viktigste ![]() men helst litt ekstra informasjon ![]() takk for svar
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: kristiansand
Alder: 18
|
Btw, så trenger de ikke varmematte
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Varmekolbe i vannet ja, er ikke lurt med terrarie da alt for mye av fuktigheten går ut gjennom luftinga, så tett gjerne igjen endel.
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
Hei, jeg hadde slamkrypere for mange år siden.
Slamkrypere skal ha salt i vannet, jeg kom over et innlegg selv for lenge siden.. Vann fordamper og må etterfylles osv. Saltet blir ikke borte så ikke etterfyll saltet så ofte. Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
takk for alle svar
kjøpte to slamkrypere igår å de ser ut til å trives ![]() skal få lagt ut noen bilder
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
Sted: Oppi nord en plass
Alder: 45
|
Jeg har slamkryper.. se profilbildet mitt.
![]() Er enig med brukeren over her, terrarie blir kanskje for mye lufting. De vil ha høy temperatur og fuktig. Min bor i et akvarie, med halvt om halvt med landdel og vanndel. Og brakkvann. Til fór spiser han sirisser, melormer, røde mygglarver, og også tørka krill. Planter for brakkvann er f.eks javabregner, anubias og javamose m.m. På landdelen har jeg faktisk eføy, men hvor lenge den vil trives der vet jeg faktisk ikke. Legg gjerne ut bilder.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
takk
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Periophthalmus barbarus (Slamkryper) | Gibbs | Amfibier | 43 | 19-08-2011 13:57 |
| pH til slamkryper | evaannie | Startgropen | 6 | 01-02-2009 13:24 |
| Slamkryper tillatt? | Renor | Generelt om amfibier | 7 | 05-02-2008 08:26 |
| Slamkryper | skorpion | Andre insekter | 8 | 04-11-2006 22:14 |