"

Generelt om reptiler Omhandler pass og stell av reptiler - slanger, øgler, skilpadder etc.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 07-03-2010, 18:55   #1
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard repti.net og useriøse kjøpere

Dette er ikke et hån mot repti.net bare for å ha det klart.
Jeg snakket om dette med en god gammel venn i går som har vært i hobbyn i mange år+har hatt samtalen med noen andre reptil venner også (som har lagt merke til dette)

Jeg veit det er opp å ned tider på reptil salg osv gjennom de 12 mnd som året byr på.
Men dæven den siste mnd så trur jeg faen meg at jeg har fått pm fra hver jævla useriøse kjøper som finnes her i miljøet :S
De siste dagene så har jeg vel "snakket" med ca 7-8 stk som har svart på anonsene mine å har vært så interesert men så plutselig etter kankskje 5-7 pms så blir det enten helt tyst eller så spør dem om jeg har noen andre geckoser eller slanger til salgs :S

Hva skjer liksom?
Virker som folk ikke helt veit hva dem er ute etter,men at dem bare SKAL ha en reptil :/
Med sånne folk i miljøet så ender det opp med at flere velger å gi faen i å avle på dyra sine for man tør jo ikke å selge til sånne folk.
leo77 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 07-03-2010, 20:53   #2
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Må si at jeg har tenkt tanken om hvor mye "mas" ,spesielt de som har masse og ofte dyr til salgs må igjennom.

Aldersgrense og et godt care-sheet,kan sikkert hjelpe?

Jeg har forresten sendt meldinger til selgere på Repti,og aldri fått svar,ganske irriterende det også. Er en idè å slette annonsen når noe er solgt..
allan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 07-03-2010, 20:59   #3
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Meldinger: 1,671
Standard

Joa,det kan sikkert slås begge veier (kjøper/selger)
Men har ikke vært plaget med det tidligere,hvertfall ikke så ofte som nå.
Men kanskje det ligger litt i at det kommer nye folk i hobbyn som bare skal ha en reptil som dem har sett bilde av eller noe sånt ??

Et eksempel på en anonse jeg fikk "hei er interesert i leosene dine.men skifter dem ham?? )
Da tar jeg han/hun som en fersking å velger å ikke svare eller henviser til et care sheet.
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 07-03-2010, 21:17   #4
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Jeg synes det er bra du ikke selger til hvem som helst,forsett med det.

Tror det er det beste for alle, at man krever litt basiskunnskaper av kjøpere. Ikke minst for dyret..

Det betyr ikke at du, skal lære de alt om hold og stell.
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 07-03-2010, 21:46   #5
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

har også irritert meg grenseløst over dette..

jeg har sendt en melding til en som hadde en annonse der jeg sa jeg var meget intr. i det han solgte.

da jeg aldri fikk svar fra han så kjøpte jeg av en annen person. og ca 2mnd etter jeg hadde spurt første gangen fikk jeg svar. da svarte jeg og sa at jeg hadde kjøpt av en annen person pga treig respons. og jeg fikk da en sinna mail av en annen dimensjon der jeg var en liten dritunge som ikke hadde peiling og at jeg burde holdt meg langt unna dene hobbyen..
Svar med sitat
Gammel 08-03-2010, 20:19   #6
Reptilfreak

Iggemamma sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 611
Standard

Kan bare stille meg bak begge varianter her. Men fenomenet har eksistert lenge og var den direkte grunnen til mine valg på å ikke avle videre på diverse dyr.

Synes det mangler mye folkeskikk på mange plan for tiden.
Har selv opplevd både "de som bare skal ha noe" og de som ikke svarer på pm. Og det siste føler jeg faktisk nesten er verst, for de som selger er iallefall ikke helt grønne, en beskjed om at dyret er solgt er det minste man bør kunne oppdrive.
Grønne kjøpere bør forklares at man bør tenke seg om og vite litt før de kjøper dyr.
Svar med sitat
Gammel 08-03-2010, 21:01   #7
Reptilfreak

alfaromeogirl sin avatar

Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
Meldinger: 770
Blog Entries: 2
Standard

Helt enig. Dette gjelder ikke bare herptilder, og heller ikke bare dyr. Fikk tre mail med frieri fra en fremmed da jeg forsøkte å selge en ballkjole, og er utrolig irriterende å få så mange useriøse henvendelser når man har mer enn nok med alt annet i tillegg. Men det går som sagt her begge veier, utrolig frustrerende å ikke få svar fra selger. Det er dårlig service, og jeg kjøper ikke ting fra folk jeg ser på som useriøse. Det samme gjelder salg, så det er vel en del som faller bort for mange selgere og kjøpere på denne måten.. Skjønner egentlig ikke poenget med å ta kontakt med folk for så ikke å svare..
Svar med sitat
Gammel 08-03-2010, 22:01   #8
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

men er ikke det et komplimang da? han ser kjolen og skjønner du ser bra ut? hehe

men går jo begge veier ja.. har fortsatt sendte meldinger på repti som ikke har blitt lest av mottaker.. og det er rimelig lenge siden jeg sendte de.. og mangen som man kan se at er lest men aldri besvart..

men.. hver eneste idiot på repti som selger, har jo kjøpt en gang også.. så er strengt tatt like mange av de

eneste jeg har tatt hennsyn til, er spørsmålene jeg får som selger..
når jeg solgte en KP på 4mnd en gang, så skrev han som ville kjøpe den at det var kult at de bare skulle ha en stor rotte hver 3´e mnd..

jeg personlig velger da og ikke selge til vedkommende..
Svar med sitat
Gammel 24-03-2010, 08:39   #9
Reptilfreak

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
Meldinger: 590
Blog Entries: 1
Standard

For å ikke snakke om de kjøpere som sier at de har alt av utstyr klart hjemme, det eneste de trenger er dyret. Og så når man sier ok til å selge til de så har de helt plutselig ikke alt klart lenger... Rart det der...
Svar med sitat
Gammel 24-03-2010, 14:23   #10
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,233
Standard

Har faktisk opplevd useriøse selgere i det siste også.. Får svar de første meldingene men etterhvert ikke noe svar.. Veldig irriterende det og!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Repti-Glo pærer.. Lars75 Terrarieutstyr 3 19-05-2009 15:17
repti glo alice3656 Skilpadder 12 10-07-2008 09:53

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 05:54.