| Generelt om reptiler Omhandler pass og stell av reptiler - slanger, øgler, skilpadder etc. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Bergen
Alder: 29
|
Hei folkens!
Jeg lurer på hvor mange timer dere bruker på reptilene i uken/måneden? Jeg har 3 (snart 4) slanger , og jeg bruker 3-4 timer i uken på vannskift, vasking, mating, bading og diverse. Jeg regner ikke med tiden jeg håndterer eller sitter å ser på dyrene for da blir det mange fler timer. Jeg mener altså hvor mye dere "jobber" med dyrene...
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Jeg har pr. nå to gekkoer og to slanger, og bruker ca en time tilsammen på de pr dag tipper jeg. Er alltid noe som må gjøres, vanne litt, klippe litt planter, skifte litt vann, eller sånn.
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Her er også det meste med vanning og lignende automatisert, men jeg tar alikevel en grundi titt gjennom terrariene hver dag og plukker planter, steller planter, skifter vann på beholderene til pumpene. Det som tar tid her er mating. Matingen tar ca 1- 2 timer til dagen.
Så jeg vil tippe jeg i gjennomsnitt bruker rundt 1-3 timer på dyrene daglig.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
|
Bruker vel ca 1-2 timer for dagen, spørst litt hva som må gjørest
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Oslo
|
Sitat:
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Men trenger ikke nødvendigvis ha så mange dyr for at foringen skal ta lang tid, det kommer ann på hva man mater med og hvilken måte man velger å mate og hvor lang tid man bruker på å se på selve matingen, om man mater for hånd osv...
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Jeg bruker vel en og en halv time pr dag på reptilene mine med mating,vannskifting,fliing osv. Men ofte det blir gjort på kveldene,da jeg er rimelig opptatt om dagene. Med håndtering og titting bruker jeg vel ca en halvtime på å sjekke over på morgenen,og "kose" på kveldene
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Hvor lang tid man bruker på renhold og f.eks mating varierer utifra hvilken type oppsett man har og ikke minst hva slags dyr man har.
Om jeg skal ta med hvor mye tid jeg bruker på å observere og mate dyrene så bruker jeg skremmende mye tid. Tiden jeg bruker på renhold/vedlikehold er dermimot minimal. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvor mange dyr har dere? | korse | Småprat | 60 | 27-02-2012 15:05 |
| Hvor mange Aphonopelma's? | telia | Taranteller | 0 | 10-03-2009 06:48 |
| Hvor mange Reptiler har du? | Løven31 | Snoker | 19 | 12-02-2008 17:40 |
| hvor mange skorpioner kan jeg ha? | Androctonus | Terrarier | 13 | 07-05-2007 14:19 |
| Hvor mange reptiler finnes det.. Â hvor finner man dem? | Media | 5 | 11-12-2003 15:20 | |