| Generelt om reptiler Omhandler pass og stell av reptiler - slanger, øgler, skilpadder etc. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jun 2009
|
Hei alle.
Før diskusjonen omkring etikken med å holde en firfisle i fangenskap evnt begynner, så vil jeg bare fortelle alle at den som jeg og samboeren nå har, er en som jeg reddet i fra å bli med en søplecontainer til kildesortering. Det viser seg at ene fremfoten muligens er skadet da den beveger seg litt merklig. Men nok om det, det ser vi etterhvert. Vi har laget et terrarie til den, et 90 liter vi hadde tilgjenglig sånn inntil videre for å se ann situasjonen. Men hva i alle dager skal den ha å spise? Vanlig akvarium lysarmatur er vel heller ikke nok, sånn angående uv osv? Og luftfuktigheten er også noe som bør være på et riktig nivå? All hjelp mottas. Fislen er forøvrig forholdsvis stor, og tjukk. Kan den være drektig? Mvh Dag
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Jepp *åttebokstavregelen*
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Den trenger UVB som alle andre krypdyr, og temperaturen bør være omternt som ute. Firfisler spiser mye godt edderkopper.
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
Takk for svar
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Zootoca vivipara(Vanlig norsk firfisle) Råd? | Toyger | Andre øgler | 32 | 24-06-2011 15:46 |
| Firfisle : ) | Mathias Woodss | Gekkoer | 31 | 04-12-2010 21:41 |
| Lacerta vivipara(Vanlig firfisle) | Mr Matsy | Andre øgler | 15 | 21-09-2008 09:28 |
| dårlig stell av tarantellaer! | pantera | Taranteller | 12 | 01-07-2007 14:41 |
| firfisle terarrium | jacob | Andre øgler | 7 | 05-06-2007 09:06 |