| Generelt om reptiler Omhandler pass og stell av reptiler - slanger, øgler, skilpadder etc. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
|
Denne tråden er splittet ut fra diskusjonen: http://www.reptilfreaks.no/forum/min...ngsbilder.html
-Frogger- Dette er et eksempel på et tema jeg syntes er helt unødvendig og utdype med bilder. Alle som holder slanger vet utmerket godt hva som skjer når slangen tar musa, rotten eller hva det nå skulle være, så hvorfor utdype det med bilder? Er jo ikke rart det skapes fordommer mot oss når det legges ut slike bilder med sånne "tøffe" kommentarer under, hvor man nærmest sier at man syntes det er kult når en slange tar en mus. Regner med at jeg vil få høre ting som " men det er jo helt normalt" og "slanger spiser jo andre dyr" osv, men det er ikke poenget mitt. Jeg syntes bare det er helt unødvendig og vise det. Etter 15 år med denne interessen har jeg aldri hatt behover for og vise noen hva som skjer når en slange tar en gnager, jeg nøyer meg heller med en kort beskrivelse av det som skjer og poengterer hvor raskt det går, hvis folk spør. Sist endret av Frogger; 18-02-2009 kl 23:12. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Sitat:
Javel, men så har det seg slik at alle er forskjellige. Så da får de som vil se og legge ut bilder gjøre det. Og de andre får la vær! Topic: Enig med Frogger! musa på bildet til Cams var søt
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
|
Sitat:
Miroxx : tenk litt på at det kansje er andre som er inne og titter på dette forumet. Hva tror du er en av grunnene til at reptiler og amfibier er forbudt i Norge? Fordommer, og hvor kommer disse fordommene fra? Jo, fra mange reptilholdere som på død og liv skal poengtere hva dyra deres spiser og hvordan de dreper. Prøv og forstå at det ikke er alle som deler vårt syn på saken, og syntes det er helt ok at en slange knuser og spiser en søt liten mus. De fleste forstår faktisk ikke dette, og det er vel derfor vi har et forbud. Som minoritet i samfunnet syntes jeg vi kansje burde gå litt stillere i dørene, også med tanke på at dette faktisk er ulovlig. Kan faktisk forstå at folk blir forbanna og hvordan vi blir oppfattet av mannen i gata når man ser slike bilder med kommentarer under. Vet jo selv hvordan jeg reagerer når jeg ser en Youtube video, av en fyr som skal mate slangen sin med et eller annet. Er det strengt talt nødvendig? Føler det litt på samme måte om jeg skulle legge ut et bilde av at jeg satt og dreit, alle her gjør jo det samme så dere vet jo hva som skjer, hva får dere ut av det da? Men for guds skyld, legg ut bilder av dyra deres i middags tid. Har noen et hvor øya på musa spretter ut av hodet på den, syntes det er ganske kult. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Må si meg enig med Kriss.. Slanger er det de fleste er skeptiske til når det gjelder en evt. legalisering.. Vi har sett historie på historie (sanne eller usanne) om levende dyr som blir matet til slangene. Mange av de som er imot reptilhold bruker nettopp dette som argument.
Et bilde av en søt mus som øyensynlig er levende og mange har som kjæledyr blir dermed veldig vanskelig å mot argumentere.. Vi snakker stadigvekk om dyrevelferd, men kan vi argumentere for at det er dyrevelferd for musen å bli servert levende på et fat? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
HAHAHAHA, jeg legger ut bilder av slanger som spiser på flere forums enn bare reptilforums, og hittil er det ingen som har reagert noe særlig på det, og på de forumene så er det alt fra 12åringer til 50 åringer som enten ikke har noen særlig interesse for reptiler, eller som, takket være meg, har fått øya opp for dem. Dette er i den samme kategorien man vil kalle "utenforstående".
Jeg har tilogmed snakket litt med en museoppdretter som tilogmed er villig til å gi meg en avelshanne til musetrioen min, fordi så lenge dyrene har det bra når de lever, så ser de ikke noe galt i å bruke dem til mat. (så lenge de ikke er levende når de mates) Og det syns jeg sier litt. Slanger spiser gnagere, det er jo noe ALLE vet? Jeg ser virkelig ikke problemet! Er ikke som om folk sitter der ute og får sitt livs sjokk når de ser foringsbilder . Besides, jeg syns det er kjempefascinerende å se slike bilder, og det vet jeg det er flere som er. Slangehold involverer mating med gnagere, get over it. Nå får dere slutte å være så pripne! Noen foringsbilder vil nok aldri hindre en legalisering, da dette er noe som følger med hobbyen!
The more people I meet, the more I adore my snakes... Reptilicious Cam <3 Sist endret av CamStatic; 18-02-2009 kl 20:27. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
|
vi må jo kunne ligge ut bilder av dyrene som eter, er jo helt normalt det, jeg skjønner jo det du sier kriss om at dyr som er midt i mellom lov og ikke lov gjerne bikker over på ikke lov når de ser en søt mus bli kveldt livet ut av. men på den måten du ligger det fram, så bør jo vi ikke ha bilder av noen som helst reptiler, siden "ola normann" ikke liker det, så skal vi skjule det også da?
fôring til slange er noe som alle vet at skjer. de må ha mat og de spiser gnagere.. rett og slett. om det er noen som ikke vil ha slanger pga at de spiser mus, så vet de sannsynligvis ikke hvor de kan si sin mening om reptil holdt i landet heller. du tror vel ikke "ola normann" syntes det er så delikat med en hau med mus og rotter vakumpakket i plastik i en fryser i butikken er så delikat heller? det er rett og slett over alt. jeg vil påstå at å se en levende mus bli spist er bedre enn en pakke med frosne mus eller rotter. men cam.. mener du virkelig at du ikke bryr deg om legalisering? er det pga dyr du har som ikke er på "listen" eller er det frykten for bruk og kast av dyr til personer uten kunnskap?
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Hsmk, kanskje folk burde ta et oppgjør med skinka de spiser, eller ta seg en tur på slakteriet? Kjøtt er kjøtt, det er bare mennesker som er fremmedgjort fra hva de selv spiser og hvordan ting går til.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Alder: 38
|
Må nok være litt forsiktig.dere tar en stor sjans siden dere poster slike bilder på andre forum.
går ikke ann å være så naiv å si att andre ikke bryr seg om det. om du forer dødt eller levende har ikke noe å si,begge deler er like forbudt i norge uansett. hold dere til reptil forums med slike bilder hehe. |
|
|
|
|
|
#9 | ||
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Sitat:
på det andre forumet jeg poster, så er det et ganske tett "samfunn" so to speak, så om noen hadde syntes det var direkte fy-fy, hadde nok noen sagt noe for leeeenge siden. Jeg har ingen tro på at det norske folk ikke tåler å se litt slangemating. Hell's sake, de har jo foring hver tirsdag i reptilparken for enhver å se! Hva er forskjellen på det, og at vi tar noen bilder og viser det frem her?
The more people I meet, the more I adore my snakes... Reptilicious Cam <3 Sist endret av CamStatic; 18-02-2009 kl 21:29. |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Hva er problemet?
Det er mange dyr som spiser kjøtt norway, ikke bare ulovlige. Men hva er så galt med en død mus? Vi spiser da kjøtt selv. Har vel ingenting om det er helt eller delt i fileer osv. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kongepyton Ikke lett å være slange... | CamStatic | Boa og pyton | 27 | 26-02-2010 07:33 |
| Vil du være med i prosjektet vårt? | SubMag | Media | 9 | 08-12-2008 14:06 |
| Hva bør være med i et Fakta Ark | Jabbe | Fakta-ark | 0 | 06-10-2008 23:30 |
| Er vi litt forsiktige her eller? | Sir_Hiss | Boa og pyton | 40 | 04-11-2007 16:28 |
| Sea monster... Kan den være ekte??? | Olliw | Småprat | 14 | 13-08-2007 20:24 |