| Generelt om amfibier Her kan du snakke med andre om amfibier. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Tønsberg, Vestfold
|
Heisann!
Jeg er veldig interessert i amfibier, så jeg vurderer sterkt å anskaffe meg noen, de jeg tenker på er salamander og frosk. Jeg tar all imot all informasjon om disse dyrene ![]() Har også noen spørsmål som jeg gjerne vil ha svar på ![]() 1. Hvor stor plass trenger salamanderene? 2. Hvor stor plass trenger froskene? 3. Hva mater man de med(salamander og frosk)? 4. Hvor mye koster det å sette opp et terra til frosker + alt utstyr? 5. Hvor mye koster det å holde frosker, f.eks. i måneden, er det lønnsomt å drive avl på fordyr, isåfall, hva slags? Dere er selvsagt hjertelig velkommen til å slenge inn noen bilder her ![]() Mvh Sturla.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Først bør du kanskje finne ut hvilke arter du kunne tenke deg for at folk kan gi deg info
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
|
Det finnes frosker på 1 cm som voksen strl. og kjempefrosker som kan veie 2,5 kilo-så bestemm deg for arter. Tenker du på pilgift frosker? Hvordan salamandere? Salamandere og frosker som lever i vann, eller på land? Natt eller dag aktive?
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Mistenker vedkommende for å se for seg norske frosker og salamandre - dette er STRENGT ULOVLIG !!
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Jeg mener selvsagt tropiske arter, Thor..
![]() Jeg tenkte meg pilgift, ja.. Tenkte meg ildbuksalamander eller noe sånt? Salamanderen/e skal ihvert fall være i vann, mens froskene skal være på land
Mvh Sturla (: Sist endret av Sturla; 28-05-2008 kl 13:27. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
|
Sitat:
Pilgift frosker lever hovedsakelig på land, eller lever vel på land. De er også dagsaktive. Du får søke rundt, jeg søker mye på f.eks. dendrobatis, poison frog, dart frogs, osv. på google, så lærer du mye..
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Bendick:
Jeg mente at jeg ville ha salamander som lever i vann og frosk som lever på land.. Takk for søkeord
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Har kikket litt på nettet nå og det står at ildbuksalamander helst skal ha 3/4 vann og 1/4 land, trenger den i det hele tatt noen land..?
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
helst skal ha 3/4 vann og 1/4 land, når du har lest det, såklart skal den ha det da.
|
|
|
#10 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Akershus...
Alder: 20
|
Sitat:
men hvis du tenker på det at pilgift og de er captive bred, hva synes du om og ta rumpetroll eller froske egg fra naturen og ha som terrarie dyr? vil også høre andres synspunkt på dette .(ja kansje litt offtopic) |
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| anskaffelse, frosk, salamander |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Anskaffelse av pinnedyr. | Jabbe | Pinnedyr | 9 | 03-01-2008 21:10 |
| Anskaffelse av min første kneler | Hauks | Knelere | 3 | 20-08-2007 19:43 |
| hjelp til anskaffelse av skorpion | bisQuit | Skorpioner | 16 | 28-01-2007 19:12 |