| Generelt om amfibier Her kan du snakke med andre om amfibier. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
|
jeg skal om en måned eller to gå til anskaffelse av et par salamandere (Cynops orientalis), og lurte på om det går an å ha "vanlig stein" i akvariet? altså, om jeg kan gå ut i skogen og plukke meg en pen stein og bare slenge oppi?
Mvh Richard |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
|
Skulle vel gå bra det. Viss du vil være på den sikre siden så kan du vel koke steiene?
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
|
Et godt tips fra akvaristene, er å plukke steiner fra saltvann hvis de skal ligge i ferskvann, og steiner fra ferskvann hvis du skal ha dem i saltvann.
Dette er fordi evt. skadelige parasitter som kunne komme til å overleve kokingen, vil dø når de kommer i "feil" vann. Så har du muligheten til å ta en tur på stranden, istedenfor skogen (hvor bakterier og andre ulumskheter er vandt med ferskvann), kan jo det anbefales
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
Sitat:
sku vært ingeniør, duh!
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Horten
|
hehe tror jeg skal gjøre det i morgen
tusen takk for et godt råd katrine.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
|
hehe, når man har mer en en hobby, lærer man seg noen tips og triks innimellom, som kan overføres fra den ene hobbyen til den andre 8)
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Har bruk kvister, røtter, løv og stein fra naturen i flere år. Har kun skyldt det litt i dusjen hvis det har vært møkkete, har aldri hatt noen problemer.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Oslo
|
Jeg liker og ha det sånn at jeg håper salamanderene føler seg hjemme,
steiner fra stranda pleier jeg og ha oppi ...Også litt mat oppi et sånnt lite fat som flyter rundt oppi der, har aldri vært sikker på om det er lurt, men har virket i generasjoner ...Er forresten ikke bra og slenge maten til salamandere oppi vannet dems, fordi det forurenser vannet skikkelig, med masse ting salamandere ikke liker og ha oppi vannet, og vannet må dermed skiftes![]() Mvh Karma.
|
![]() |
| Emner |
| plukke, stein |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Lage kunstig stein og fjell! | Martink | Terrarier | 30 | 22-02-2012 15:48 |
| Lage kunstig stein og fjell! | Martink | Generell Info om herptiler og Virvelløse dyr | 0 | 11-08-2008 22:46 |
| Stein på tusenbein! | Viridovipera | Myriapoder | 6 | 17-05-2008 13:45 |