"
Gammel 31-07-2008, 11:35   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 14
Standard Kameloner : )

Er det mange her inne som har kameloner? Jeg har 2 stk, å vil gjerne komme i kontakt å dele erfaringer med flere som har sånne. Jeg har nettopp anskaffet disse , så er veldig fersk på dette området
green lady er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Gammel 31-07-2008, 18:12   #2
Reptilfreak

Janka sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
Meldinger: 834
Blog Entries: 2
Standard

En C. calyptratusgutt her i gården
Gammel 31-07-2008, 18:40   #3
Reptilfreak

Shibiz sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Stockholm
Meldinger: 180
Standard

Panterkameleon, Furcifer pardalis her.
Gammel 31-07-2008, 20:06   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 14
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Antoine Vis post
Hm. Har ikke noen erfaring selv, men synes det er fantastiske dyr. Hva slags art har du og hvor store er terrariene deres? Er visst ikke barebare med disse dyrene.
Jeg har en calyptratusgutt og jente Jeg har de i et akvarie enda, å der har jeg varmeplate og masse de kan klater på , vannfontene osv.. Ca 30 grader
green lady er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Gammel 31-07-2008, 20:43   #5
Reptilfreak

Janka sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
Meldinger: 834
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
vannfontene
Nok en gang vil jeg nevne at dette er en bakteriebombe. Vannfontener er ikke noe å ha i et kammisterra

Reagerer også litt på temperaturen.. Er det tredve grader i hele terraet?

Hvilke lyskilder har du?
Gammel 31-07-2008, 22:26   #6
Reptilfreak

ImTheLoveDoctor sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: På land
Meldinger: 163
Standard -->

Sitat:
Opprinnelig postet av green lady Vis post
Jeg har en calyptratusgutt og jente Jeg har de i et akvarie enda, å der har jeg varmeplate og masse de kan klater på , vannfontene osv.. Ca 30 grader
Herregud, jeg kjenner en coctail av følelser renner over meg, en salig blanding av forbannethet og frustrasjon, mens det renner en tåre ned kinnet mitt når jeg skriver dette her. Hvordan i helvete kan en ta på seg dyr uten å ha lest en DRITT om dem! Hadde det ikke vert fordi jeg ville disse dyrenes beste og fordi jeg må på jobb imorgen, så hadde jeg bare klikket meg ut av tråden, og drukket vekk de fæle tankene som du har gitt meg i huet nå.

-Akvarie
-Sammen
-Vannfontene
-30grader
-Varmeplate(?!?!?!)

Det er 5 feil av 5 mulige opplyst i tråden. Det gir rett og slett blodstryk på eksamen i kameleonhold. Hvordan er det mulig å skaffe seg dyr som en ikke har lest en dritt om, og som en ikke kan en dritt om? Og jeg tør ikke å tenke på hvem selgeren er, hvordan kan en selge til en slik person? Skam deg!!!

Du har pokker meg bare å sette deg ned på nettet å lese til sykdommen tar deg. Til du har lært absolutt alt som er å lære, så setter du disse vekk til noen som har KUNNSKAP og mulighet til å gi dem ett verdig liv, for hadde jeg vert kameleon ville jeg nesten, men bare nesten foretrukket fryseren til Mattilsynet fremfor å være hobbydyret ditt per dags dato.

Har prøvd å begrense mitt ordbruk med tanke på yngre lesere, men det er ikke til å skjule under et teppe, at det vi bevitner over er berettiget de fleste ukvemsord tilgjengelig i det norske språk. Om moderator mener noen formuleringer er over kanten så beklager jeg det, men jeg har lest gjennom innlegget flere ganger og står for det jeg skriver. Håper at alle som kjenner meg og det jeg står for forstår at det jeg har skrevet, og måten jeg har gjort det på er i beste hensikt.

Dette er rett og slett dyremisshandling, og det gjør meg like vondt hver gang jeg blir vitne til det.

Frustrert hilsen Mats
Gammel 31-07-2008, 22:46   #7
Reptilfreak

Shibiz sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Stockholm
Meldinger: 180
Standard

Hvorfor føler jeg at dette er en "standard" ting som skjer når folk ikke leser om kameleoner før de skaffer seg en, eller flere? Huff, stakkars kammis!

Les caresheats med en gang!
Repti.net / Reptile care sheets / Panterkameleoner/Furcifer Pardalis

Repti.net / Reptile care sheets / Panterkameleont - Furcifer Pardalis

Skaff deg bøker om de også, knallbillig på Amazon når dollaren er så lav som den er!
Amazon.com: Chameleons: Their Care and Breeding: Linda J. Davison: Books

Amazon.com: The Panther Chameleon: Color Variation, Natural History, Conservation, and Captive Management: Garyw Ferguson, James B. Murphy, Jean-Baptiste Ramanamanjato, Achille P. Raselimanana, Gary Ferguson: Books

Amazon.com: Chameleons in Captivity (Professional Breeders Series): Connie Dorval: Books

Amazon.com: Essential Care of Chameleons (Advanced Vivarium Systems): Philippe De Vosjoli: Books

Amazon.com: The Guide to Owning a Chameleon: W. Schmidt, K. Tamm, E. Wallikewitz: Books

Du kan finne MASSE mer der også!
Og masse på google!

Det kommer masse på en gang, men hvis du bryr deg om dyrene dine er dette en liten dråpe i havet!!!
Gammel 31-07-2008, 22:49   #8
Reptilfreak

reptilfrelst sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,699
Standard

nytter jo ikke å lese om pantere når vedkommende har yemenkameleoner.
støtter forsåvidt doctor'n her. skal mn ha dyr må man legge ting til rette før kjøp. spesielt viktig er det når det gjelder krevende arter slik som kameleoner.
Gammel 01-08-2008, 00:02   #9
Reptilfreak

Antoine sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Oppland
Meldinger: 163
Standard

Var nettopp derfor jeg spurte mitt diskrete spørsmål... Som ser ut til å ha slettet?! Hva er det med RF og støtting av useriøse folk... Ja, jeg har lest innlegget om å tilegne seg kunnskap.
Antoine er offline  
Gammel 01-08-2008, 00:43   #10
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Sitat:
Var nettopp derfor jeg spurte mitt diskrete spørsmål... Som ser ut til å ha slettet?!
Sitat:
Hm. Har ikke noen erfaring selv, men synes det er fantastiske dyr. Hva slags art har du og hvor store er terrariene deres? Er visst ikke barebare med disse dyrene.
Innlegget ditt ble slettet fordi det på den tid det ble skrevet ble ansett som en urelevant kommentar, tror nok spørsmålet ditt og formuleringen kanskje var litt for vag?

Sitat:
Hva er det med RF og støtting av useriøse folk... Ja, jeg har lest innlegget om å tilegne seg kunnskap.
Sorry Antoine men tror du trenger å lese tråden engang til: Om å tilegne seg kunnskap. ville du skjønt at den handler om å ikke gi urettsmessig pepper til de som ikke fortjener det, noe som vi hadde en tendens av på reptilfreaks.
Impuls kjøp eller tilsvarende er noe helt annet og fortjener pepper dette kommer også frem i tråden som du trekk frem.

Beklager at jeg virker noe skarp, men jeg blir faktisk sur og forbanna når du sier at Reptilfreaks støtter useriøse folk!

Mats: syns innlegget ditt var på sin plass.

Sist endret av Frogger; 01-08-2008 kl 00:59.
Frogger er offline  
Stengt tråd

Emner
kameloner

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 05:14.