"
Gammel 03-06-2008, 08:47   #1
Reptilfreak

moniq sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
Meldinger: 935
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)
Standard sommervarmen og varmematte..

Jeg lurte litt på hvordan dere gjør det nå som det er så utrolig varmt. for her er det 28-29 grader inne på dagen og langt mot kvelden. .
Bruker dere varmematte når det er så varmt inne? for på varmedelen så ligger det på 35 grader, har satt dimmeren på det minste.

Hos Fattail(som ikke har fått noen navn ennå) så står bare ene hjørnet på varmematte. Det er der jeg har en bitteliten fuktboks med mose. Den koser seg der inne.

Hadde kanskje ikke vært så dumt å investere i varmepumpe, da får man jo ned innetemp ganske bra.
moniq er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-06-2008, 08:49   #2
Reptilfreak

Iggemamma sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 611
Standard

Jeg følger med på tempen, blir det for varmt slår jeg av matter. (eller setter på intervaller)

Har selv kost meg på en varmematte på den kalde nattevakta, og DAMN... det ble varmt. Fullstendig svi.
Svar med sitat
Gammel 03-06-2008, 09:03   #3
Reptilfreak

moniq sin avatar

Standard

Vi bruker slike terrassematter i terrariene, så har føleren mellom over matta under fuktboksen. Så blir nok litt kaldere gjennom fuktboksen og mosen. Men er det for varmt så håper jeg de går ut av fuktboksen....
Fattailen hadde ikke hatt fuktboks før så den stor koser seg inni der.
Rachel går ofte ut å kjøler seg ned, men hun har en kraftigere varmematte så der er det varmest. Tente å kjøpe små varmematter på nettet fra sverige. Bare jeg får svar fra de om de sender til sverige.. Ikke alle som gjør det.

Jeg kan jo slå av varmematta litt på dagen, som du skriver iggemamma.
moniq er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-06-2008, 09:07   #4
Reptilfreak

anniken sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 83
Standard

jeg dimmer varmematten så varmen ligger på ca 32-33 grader. Jeg har mest problemer med å få det kaldt nokpå den kalde siden der ligger det nå på 27-28 grader nesten døgnet rundt.
anniken er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-06-2008, 09:23   #5
Reptilfreak

moniq sin avatar

Standard

Vi dimmer vi også, men manglet dimmer på 2 av de. Skal få kjøpt det i dag.
Er varmdelen vi også for syntes det er for varmt. Så prøver å ha full gjennomlufting i huset hele tiden.
På rommet til Tarantellanen og fordyra så har Morten lagt på film på vindu, blir nok å legge på det innerst i stua der øglene er også.
moniq er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
fattail

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Varmematte textex Terrarier 13 03-12-2008 00:42
w på varmematte? sceeZer Terrarier 1 18-05-2008 02:02
W på varmematte 70l Frost Terrarier 2 26-02-2007 18:39
varmematte Sharp Terrarier 8 17-08-2006 10:19
Varmematte tovang Terrarier 20 28-12-2005 09:48

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 05:03.