"
Gammel 13-04-2008, 00:05   #1
Reptilfreak

zatane sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 18
Standard Leopardgecko!

Var i går og hentet en leopardgecko, ukjent kjønn forløpig!

Tidligere eier mente den var ca 4 år.

Geckoe`n var nå holdt på bark, uten fuktboks, og med kun ett bittelite gjemmested, den hadde i tilegg aldri hatt noen form for varme.

Har nå fått den i hus, byttet til sand, laget fuktboks, og den har fått nødvendig temperatur!

Hun sa også det var 14 dager siden hun hadde matet den, så i går spiste den 3 zophobas og 2 sirisser.

Har spist 2 sirisser igjen i dag, pluss at hun nå jakter på den 3!

Det jeg lurer på er, kan den ha tatt stor skade av å ha gått så lenge uten varme og nok fukt, på bark, og så sjeldent mat??

Den er veldig kontaktsøkende, og har etter jeg byttet til sand, og ga den noe å bade i, vært ute å badet, og ellers sjekket resten av terrarie sitt nøye

Er redd for at den er undervektig, men hvordan er da beste måten og se dette på??

Håper noen her inne kan gi meg svar, da jeg er NOE bekymret
zatane er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 13-04-2008, 00:19   #2
Reptilfreak

Adriano sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 740
Standard

Hei
Trist med sånne eiere...
Er halen tjukk, eller tynn?
Sleng ut et bilde, da?

Sist endret av Adriano; 13-04-2008 kl 00:38.
Adriano er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 13-04-2008, 00:34   #3
Reptilfreak

Tarantellen sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen/Hordaland
Meldinger: 869
Standard

Høres ut som du har gjort alt etter boken her! Kjempebra!

Som Adrian sier så er halen gjerne det letteste å se om geckoen er undervektig på. Den skal være omtrent 3 ganger så kraftig som nakkepartiet på geckoen.

Er den sløv i bevegelsene? Angriper den maten med en gang?

Sleng gjerne ut bilder av hele geckoen, med hale så skal vi nok kunne hjelpe deg.
Jeg tog min nystemte Cithar i Hænde. Sorgen forgik mig pa Ulrikens Top.Tænkte paa Bauner, om de skulde Brænde. og byde Mandskab mot Fienden op. følede Freden, blev glad i min Aand. og greb til min Cithar med legende Haand
Tarantellen er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-04-2008, 00:35   #4
Reptilfreak

zatane sin avatar

Standard Ja!

Er veldig trist

Og den er virkelig helt skjønn

Mm, har egentlig ikke så god greie på dette med å forminske bilder og sånt, så det er for stort til at jeg klarer å få det ut her .-/

Halen er mye tynnere enn nakken, og dette er vel ikke ett tegn på fedme akkuratt??
zatane er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-04-2008, 00:39   #5
Reptilfreak

zatane sin avatar

Standard Bilde .-)

Hehe, da lå det ett bilde av Geckie på galleri
zatane er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-04-2008, 00:47   #6
Reptilfreak

zatane sin avatar

Standard Misset ett innlegg, beklager :-p

Den er treg i bevegelsene.

Når den først ser maten, angriper den etter den ett par ganger, men gir raskt opp.

Har derfor holdt sirissen i en pinsett, og latt den angripe den sånn.

Zophobas mente tidligere eier at den ikke ville ha. Prøvde i går, ertet den litt med den, og den spiste da tre av disse
Men har leopardgeckoer dårlig syn??

Den bruker den evighet før den oppdager maten sin
zatane er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-04-2008, 01:04   #7
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Tarantellen Vis post
Som Adrian sier så er halen gjerne det letteste å se om geckoen er undervektig på. Den skal være omtrent 3 ganger så kraftig som nakkepartiet på geckoen
Må bare spørre,,hvor får du dette her ifra
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-04-2008, 01:45   #8
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Først vil jeg si,,GRATTIS med leo

Så til det andre

Tittet på bildet av leosen din å du trenger ikke å være bekymret for den pga str
Den er ikke av de kraftigste leosene jeg har sett,men bare peis på med masse mat du så skal du se at den vil legge godt på seg
Riktig temp i terra er VIKTIG,ca 30-32 på den varme siden vil være bra.
Oxo toppers at du har fått i den Zophobas,bare å kjøre på med det oxo.
Det som oxo er veldig viktig det er å duste/drysse fordyrene dine(sirissene+zophobasene)med vitamin&calcium pulver.Veit ikke om du har fått med det fra tidligere eier
Sikkert heller ikke så dumt å sette inn en liten skål med dette inne i terra,med tanke på at leosen ikke har blitt foret så bra/ofte hos tidligere eier,å dette kan ha ført til mangel på vitamin&calcium hos leosen :/

Du spurte om leoser har dårlig syn
He he,et ganske vanlig spørsmål
Du forer sikkert på dagtid når lyset i terra står på
Leoser er som du sikkert veit,nattaktive geckoer.
Hvist du tar opp leosen din der det er lys,ja la oss f.eks si i stua da,,så titter du på pupillene til leosen så vil du se at pupillene ikke er helt åpne(bare en loddrett strek),, dette er fordi dem beskytter øynene deres.
Samme som DU gjør hvist du plutselig får sola i øynene
Ikke så lett å se 100% bra da nei,he he
Men hvist du demper belysningen endel,så vil du se at pupillene åpner seg så å si fult ut(kommer ann på hvor mørk det er da).
Det er en grunn til at leosene ute i det fri går ut på jakt etter mat etter sol nedgang
Hvist jeg forer mine leoser på dagtid så forer jeg som regel med pincett,,ellers så hiver jeg oppi f.eks noen sirisser når lyset i terra er slått av for kvelden
Å dagen etter så er dem borte
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-04-2008, 12:01   #9
Reptilfreak

zatane sin avatar

Standard .-)

Så bra at jeg ikke trenger å tenke på om den er undevektig, var redd for det .-)

Ja, kjøpte vitamin pulver til den, og denne fikk den en skål med når vi byttet på terrae`t i går.
Den har også fått dette drysset over maten!

Den første sirissen fikk den når det var lyst, men prøvde å skru av lyset når jeg ga de andre, men syntes fremdeles den var litt ``treg`` i angrep.

Bestilt uv lys til den, så dette kommer forhåpentligvis i morgen

Kom ut i stua nå, og nå er den i full gang med hamslifte.

Den har ikke turt å sjekke ut/gå inn i fuktboksen enda, men håper at alt går bra allikevel

Tusen takk for GOD hjelp
zatane er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-04-2008, 12:06   #10
Reptilfreak

zatane sin avatar

Standard Enda en ting :p

Måtte bare spørre, tidligere eier mente hun hadde betalt 2500 kr () bare for geckoen.

Dette kan da vel IKKE stemme??

Ligger ikke disse på alt fra 200 kr og oppover??

Hun hadde ikke peiling i det hele tatt da, begynte å leksere meg i at disse dyrene var strengt ulovelig osv.

Mens hun selv hadde prøvd å fått solgt den på finn.no.!

Huff og huff.
zatane er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
leopardgecko

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Bildbomb! (Leopardgecko) Lottiz Andre øgler 6 24-06-2008 15:27
Ny Leopardgecko moniq Agamer 52 20-05-2008 10:43
Leopardgecko Andersen Agamer 18 02-05-2008 17:27
leopardgecko spm repti1234 Leopardgekkoer og andre Eublepharis 11 25-09-2007 18:20
Leopardgecko og for! cobra_kai Fôrdyr 3 26-10-2006 15:39

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 04:54.