|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Mar 2008
|
Hei!
Jeg har lenge hatt lyst på en gekko og fikk i dag blod på tann av å se spoten til FBI (Forbrukerinspektørene) og bestemte meg for å skaffe meg en gekko uansett om det er/blir lovlig eller ei. Etter å ha surfa og lest litt rundt blei jeg sjarmert i senk av gargoyle-gekkoen. Dette er en av de fineste gekkoene jeg har sett og det at den (utifra hva jeg har lest) kan utvikle et forhold til eieren gjør at jeg får enda mer lyst til å få fatt i en. Men jeg vet ingen verdens ting om hold av gekkoer. Hvordan et terrarium skal være, hva slags mat den trenger, prisnivå, o.l. Jeg vet det må finnes et hav av sånn informasjon på nettet, men jeg syns det gode har en tendens til å drukne i driten. Har noen forslag til (i første omgang) internettsider hvor jeg kan finne ut mer om hold av gargoyle-gekkoer, hvordan terrariene burde være, o.l.? Og Hvordan er det med prisnivå? Er det i det hele tatt mulig å få tak i gargoyle-gekkoer her i norge? Og er det en vanskelig gekko å ha som første? Dette blir mye spørsmål, og det kan jo hende jeg finner mye av informasjonen ved å søke. Jeg har prøvd å søke på informasjon om gargoyle-gekkoer her på forumet, men fant bare noen få (f.eks. tråden om den flotte gekkoen til scorpis ![]() God natt!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Et kjapt søk i Fakta Arkene våre og du finner denne: http://www.reptilfreaks.no/forum/rep...cko.html?ltr=G
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Dyret kan en finne i, norge, sverige, danmark, tyskland, finland ,england osv,osv i alt fra dyrebutikker til privat handel eller på reptilmesser i hele europa og skandinavia, ikke lovlig i norge da selvsagt.
Exo-terra serien terrarier (feks 45x45x60cm)og oppover er nydelige til slikt hold.De finnes jo i mange dyrebutikker her til lands , innredningen setter du opp etter egen smak. men noe og klatre på samt planter og gjemme seg i er viktig, høyden på terra er viktigere enn bunnareal. bakgrunnen i isopor kan erstattes med korkplater, xaxim, kokkospanel eller torvblokk som holder på fuktigheten, noe isoporen ikke gjør. deretter er det bare og plante etter ønske. Som substrat kan du bruke sphagnum mose eller kokkostorv eller annet naturlig som holder godt på fuktighet. evt kokkos i bunn toppet med mose Caresheets er det bare og google etter så raser det opp i bøtter og spann. les å mange du kommer over, en plukker alltid opp noe nyttig fra vært enkelt. De har en utrolig kul oppførsel under parringstider og lager klikkelyder, småknurring mm. Og de er meget mottagelig for menneskelig kontakt, noe ikke alle gekkoer er. priser i skandinavia aner jeg ikke, men 50-100 pund i england alt etter fargetype og hvem som selger. Sist endret av Gobblin; 04-03-2008 kl 06:27. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
|
Gargoyle Geckos - Care In Captivity
Care - Crested & Gargoyle Gecko Pangea Reptile Gargoyle Gecko Care Sheet Kjempefin gecko, lett håndterlig og godt selskap ![]() Prisen ligger på rundt 1000 kr i sverige.
|
![]() |
| Emner |
| gargoylegekko, informasjon |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Informasjon om madagaskarboa? | snakeyes | Boa og pyton | 14 | 08-04-2009 19:46 |
| Gekko gekko - Tokay Gekko | Androctonus | Øglefakta | 0 | 12-08-2007 13:18 |
| Ønsker informasjon om chinchilla. skal kjøpe de snarest.:-)) | lismela | Terrarier | 7 | 28-03-2007 14:48 |
| Gargoyle gecko | royy | Øglefakta | 0 | 06-02-2007 04:46 |