|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Mar 2008
|
Jeg driver og tenker på og kjøpe gekko for første gang har lest meg opp litt men lurer litt på åssen gecko jeg skal velge =P
har mest lyst på en tre gekko men er dette lurt og starte med? Mvh Amund |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bergen
|
Leopardgekko!
![]() Det er en veldig fin nybegynnerøgle ![]() http://www.reptilfreaks.no/forum/rep...ard-gecko.html
Mvh Adriano Sist endret av Adriano; 02-03-2008 kl 21:15. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
leopard gekko er en bakkelevende gekko fra pakistan og rundt der i midtøsten. ingen trelevende. en sørgegekko er vel mer i blinken? ikke så vanskelig å få tak her i lands heller, og etter hva jeg har hørt, skal det være en flott nybegynner gekko. her er et caresheet på dem: Repti.net / Reptile care sheets / Sørgegecko (Lepidodactylus lugubris)
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
For å si det sånn, du må være 110% sikker på hvilken du har lyst på, du må ha alt utstyret og terrariet klart til den geckoen du vill ha deg. Er du ikke sikker på hvilken gecko du har lyst på enda burde du heller ikke kjøpe deg enda.
Leopard geckoer er kjempe fine nybegynner gecko, men som sagt ingen trelevende. Positive med de er, de trenger ikke alverden til stell, blir utrolig håndtamme og det er sjeldent de biter (eneste gangen mine har bitt meg, det er da de har tatt feil av maten og fingrene, og de biter ikke hart.) Negative, de kan finne på å matverge, å de kan være kjempe kresne på maten. Sørgiser tror jeg ikke er noe for deg, ikke viss du vill håndtere å se den mye, de gjemmer seg mye i plantene og resten av invetaret i terrariet, og du må ha et terra som er 110% rømnings sikkert, de kommer seg ut nesten overalt (det vet jeg av egen erfaring) Men du må nesten finne ut selv, å være helt sikker på hva du vill ha, og om du leser mye om den arten du har lyst på, så er ikke den vanskelig lenger ![]() Det er nokk av arter å velge mellom, men det er nokk ikke like lett å gå til skaffe av alle. Lykke til med valg av gecko!
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
|
litt of tppic..... MEN det hadde vært veldig bra om noen kunne lage en lite oversikt over gode førstegangs geckoer!? alla tarantell for en nybynner!
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Mowgely, Kansje nevne størrelse på terrarimuet du har, utstyr, og hvor mye tid du kan/vil bruke på en Øgle. Slikt hjelper. Ellers kan du ta en kikk på nettet etter øgler som fascinerer deg.
|
|
|
#7 | |
|
Junior Member
Medlem siden: Mar 2008
|
Sitat:
har ikke noe utstyr eller terrarie dette må da kjøpes/ lages etter behovet til gekkoen. av tid kan jeg nok hvertfall sette av en time dagelig hvis gekkoen krever dette. tror ikke jeg kommer til og kjøpe gekko før til sommeren. eller hvertfall ikke før jeg er sikker på åssen gekko jeg skal ha, og at jeg har fått alt utstyret på plass Mvh Amund |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Ok. Bra du vil sette av tid til dyret! Hvis du vil ha noe stort bakkelevende som lever i tørre habiater så vil sikkert en Skjeggagam passe, eller en Leopardgecko, som er mindre. Hmm Trelevende, Sørgegeckoer er som sagt veldig "Raske" å liker det å fly rundt i huset, enn å være i terriumet. De fleste Anoler er jo trelevendes. Ellers så passer Leopardgeckoer, ligger en god Caresheet her. De krever ikke det største av stell, men reptiler krever endell.
Hva med å si hva du liker? Store, små, middels. Om du vil håndtre de, farger, skye. Ellers er det jo opp til deg, hva du har lyst på. Lykke til med valget!
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Stjørdal
|
Hei Hei. da lurer jeg på en liten ting angående geckoer. og denne norske låven... jeg har lyst på en gecko, men er disse lov i norge? eller går disse under den kjente loven vi prøver å få endret?
Mvh. Per A.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Buskerud,Drammen
|
Halloen alle sammen!
Har et kjappt spm(orket ikke å lage ny tråd), lurte på hva prisen er på Geckoer? feks jeg her svært lyst på en Leo. men lurte på hva prisen er på denne? ![]() ~Paulsen~ Sist endret av Paulsen; 18-04-2008 kl 03:29. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| gekko, lyst, men, åssen |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hei noen som vet åssen jeg finner ut kjønne på scorpionen min | madsarn89 | Skorpioner | 6 | 06-02-2008 17:09 |
| vet noen åssen type skilpadde det er jeg har? :P | siristar | Skilpadder | 11 | 19-10-2007 08:13 |
| Har lyst på en ny tarantell. | Tarantellen | Taranteller | 44 | 05-07-2007 13:18 |
| lyst på skorpion | mr-repti | Skorpioner | 16 | 04-06-2007 18:31 |
| Har lyst på tarantel! | BiZARRE | Taranteller | 22 | 12-01-2007 08:52 |