|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bærum. Uhuhu.
|
Spørsmålet mitt er som tittelen tilsier:
Kan man ha tiurtorv (som brukes til tarantellene mine) i en fuktboks i terraet til leoen? Jeg har ikke vermeculite tilgjengelig, og lurte derfor på om torv kan brukes på samme måte?
|
|
|
#3 |
|
Guest
Medlem siden: Jan 2007
|
Ja, det kan du. Men den tørker inn fortere enn vermeculite så du er nødt til å overvåke fuktigheten oftere.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Den er grei. Takk for svar. ^^
Moren min sa nei til å ha fuktboks i terrariet Siden han vi kjøpte leoen av, har avlet leoer lenge, og ikke nevnte noe som helst om fuktboks, og også sa at de kan få lungebetennelse hvis de får det for fuktig, så sa hun nei. Har noen noen synspunkter på dette?
It wasn't me, I didn't do it! I wasn't even there, you can't prove a thing!! Sist endret av Renor; 20-01-2008 kl 14:29. Begrunnelse: La til. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Guest
|
Vel.. Nå er strengt tatt fuktboks fast inventar i leoterraet så han glemte sikkert å si at det var nødvendig. Lungebetennelse kan de sikkert få, men det er vel strengt tatt hvis det er for fuktig i hele terraet. Derfor er det lettere å kontrollere ved å bruke en fuktboks.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Han hadde ikke fuktboks i terraet, såvidt jeg husker.
Hun synes det virker rart, særlig siden han har levd såpass lenge (tre og et halvt år) uten fuktboks, og ikke har noe problem med hamskifte osv.
|
|
|
#7 |
|
Guest
|
Spørs om selger er veldig aktiv med å overvåke fuktigheten til en hver tid! Jeg kjenner flere som sverger til konstant overvåkning framfor fuktboks. Det er noe jeg ikke anbefaler for relativt ferske eiere
![]() Tykkhalene mine har heller aldri hatt fuktboks, men de ble mektig glad når de først fikk en
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Vi fikk beskjed om at det skulle være så tørt som overhodet mulig for ham. Og han har det helt fint, spiser og virker generelt sunn. Så jeg vet ikke helt, jeg.
Eneste fuktigheten han har, er fra vannskålen sin. Og så vil jeg påpeke at jeg ikke prøver å være kverulant, jeg vil bare det beste for gekkoen min.
It wasn't me, I didn't do it! I wasn't even there, you can't prove a thing!! Sist endret av Renor; 20-01-2008 kl 15:30. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Alder: 21
|
Leosen min regulerer selv ved hjelp av fuktboks når den vil ha det tørt eller ikke
|
|
|
#10 | |
|
Guest
|
Sitat:
Det er pussig at selger ikke bruker fuktboks eller informerer om det. Det står vel benevnt i stort sett alle caresheets som finnes De regulerer luftfuktigheten selv med fuktboks som Miroxx skriver.
|
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| fuktboks, med, torv |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| fuktboks leo | seigdama | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 22 | 28-02-2008 12:25 |
| fuktboks, hva og hvordan?? | Juliette | Terrarier | 18 | 08-10-2007 12:30 |
| Fuktboks til leopard gecko | Tomen | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 3 | 29-09-2007 20:52 |
| Fuktboks til Skeggiser? | Adriano | Agamer | 3 | 07-09-2007 21:13 |
| Fuktboks, nødvendig? | Tarantellen | Gekkoer | 15 | 11-06-2007 21:41 |