|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2006
|
Hei, Jeg har to Leopardgeckoer. Som begge er i tipp topp form. Det som overrasker meg er at den ene er totalt evne veik, når det gjelder å jakte. Hun kan bruke 7-8 forsøk og fortsat ikke klare å treffe det hu sikkter på. Av og til gidder hun ikke mer og går å legger seg uten mat.
En sjelden gang, når jeg er redd hun ikke får i seg nok har jeg faktisk tydd til å mate henne. Er det noen som har vert borte i noe liknende? Noen råd om hvordan man kan få henne litt opp på nivå?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
|
Hmm hortes litt rart ut, kan de vere at hun er svaksynt, eller blind?
Jeg ville foret henne for haand, vist hun ikke har noe imot de, prove aa gjore hverdagen hennes litt enklere, er jo trossalt kjipern aa gaa sulten.... Og ta deg gjerne en tur til vertineren med henne aa ta en sjekk=)
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Du kan jo eventuelt sette den i en liten boks ?og klip/dra/knus bena til sirissene, så de ikke kan stikke av også..
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Er ikke det at dyrene stikker fra henne. Hun bommer på stillestående "bytte" også. Zofobas ol.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Her er to bilder av henne. Har ikke sett noen feil eller skader på øynene. Hun har altid vert sånn, så det er ikke noe nytt. Og hun er frisk og rask på alle måter.
![]()
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
|
Hmm hun saa jo bra ut, og saa ikke noe synlige skader paa oyet.
Men om du har hatt henne lenge er de godt mulig at hun er blind, og heller ganske lommekjent i terra, men ikke lett aa se bare paa beskrivelser og bilder
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Blind er hu ikke. For hu reagerer på bevegelser og andre synsintrykk. Men det er godt mulig hun ser dårlig på ett eller begge, eller rett og slett nesten er blind på det ene.
Noen forslag til hvordan man kan finne ut litt om synet, lyse på pupillene eller noe?
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Du kan prøve å se om hun reagerer på lys.. Laser peker funker i noen tilfeller, lys på den ene siden av henne og se om hun reagerer. prøv deretter på den andre siden..
Pass på å IKKE LYSE I ØYNENE hennes dette kan skade dem. Vet ikke om det fungerer på en leo, har bare testet dette på varaner
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Moss
|
Jeg hadde en leopardgecko som var blind på det ene øyet pga en skade.
Man kunne se at den ene pupillen hadde en litt merkelig fasong, den var nesten trekantet.. Så hun hadde null dybdesyn, og bommet konstant på maten sin, stakkar (hun kunne jo ikke beregne avstand til byttet sitt med bare ett øye).. Det var ellers ingenting i veien med matlysten hennes, hun var glupsk som bare det. Pleide å håndmate henne ganske mye for at hun skulle få i seg nok mat og holde vekten. Ellers var hun forøvrig i helt god form, fikk flere fine unger og greier
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| evneveik, leo |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|