|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
|
hei , jeg lurte på om noen kunne svare meg på om det er riktig kalsium pulver jeg bruker på maten til min leoprad gecko, hun er 4mnd og jeg mater henne hver dag og rister sirrisene i en pose med
" 2:0, calsuim/no phosphorus, ppwdred supplement with vitamins" syntes til og lese en plass at dem skulle ha en dag med vitaminer, og en anna dag med kalsium? ikke begge på en gang... men denne boksen er jo begge i et.... kanskje litt teit spørre... men syntes ikke hun har fått noe tykk hale. og jeg mater henne hver dag med dette pulveret. hun liker IKKE melormer,så bare sirriser hun spiser......er det dette pulveret som er best og bruke ?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Vestfold
Alder: 22
|
jeg bruker også kalsium med de samme greiene i pluss at jeg sprayer med vitaminer som forbedrer matlysten og gir bedre farger og det skal mye til å få så tjukk hale som gutten min. den minste jenta mi er 4 mnd henne også og jeg gir henne det samme, halen hennes er ikke så tykk enda, men merker det kommer seg. det tar bare litt tid siden de er så små og du ser ikke så stor forskjell siden den vokser begge veier , både i lengden og i bredden. Så tror ikke du gjør noe feil, mine har hvertfall ikke hatt noe vondt av det
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Jeg gjør det samme som deg Juliette, rister sirisser og zophobas larver i en pose med kalcium og vitaminer. Men jeg har sett folk som har en skål inne hos leosene med kalcium og vitamin pulver, som de forsyner seg selv av. Syns dette er helt greit, for da har de tilgang til det, til en hver tid
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
Personlig så benytter jeg vitamin/kalk-tilskudd ca annenhver runde, men slik som jeg ser det så er det bedre med for mye enn for lite, ettersom kroppen har en bedre til å skille ut overskudd enn å benytte seg av reserver når det kommer til dette.
har brukt oppmalt sepia-skall i mange år og har ennå ikke hatt noen problemer kalsium-wise
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
|
ja ok, men det var jo bra at det var det riktige pulveret, får sette inn en liten skål med pulver også så har hun begge deler
![]() Stemmer nok det ja, hun er jo bare 4mnd og haler kommer seg nok etterhvert da takk for svar og en good jul til dere alle sammen håper dere får en fin kveld i dag
|
![]() |
| Emner |
| leogecko, til |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kalsium i øyet på leopardgekko?? | Soli | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 2 | 04-09-2008 06:03 |
| Leo substrat: Kalsium sand eller annet? | Snowballs | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 22 | 05-08-2008 19:41 |
| Frog eye gecko (wonder gecko) | Ricky-man | Gekkoer | 5 | 01-05-2008 14:38 |