|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
|
Har en 2,5 år gammel skjeggagam (han), som nå driver å skifter ham.. Aldri vært borti dette før annet enn hos slanger, så har noen spørsmål angående det!
Hvor ofte bytter voksne skjeggiser ham? Skjer det "flekke-vis", som hos min? Blir skjeggisene slitne, og oppfører de seg rart da det pågår? Min har drevet en stund, og virker noe annerledes. Har til tider annen farge enn "normalt" og i blant ligger han bare på en flekk i timer. Er liksom alt dette her vanlig? Har som sagt ikke opplevd hamskifte hos skjeggis før, så er veldig nysgjerrig ![]() Men, han eter og driter som vanlig, og ellers er alt flott med min kjære
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
det blir sagt at skjeggiser blir depresive når de skifter ham, å er litt "deppa" på en måte. det klør sikkert noe jævlig for de, som med mange andre reptiler
min bytter ham på det "flekke-vise" som du sier, bytter ikke alt i en smell sånn som leopard geckoer å andre reptiler kan gjøre men, viss han spiser å driter som vanlig så er det ikke stort å bry seg om
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Takk for svar
Er liksom ikke bekymret altså, bare litt uviten hvordan et hamskifte foregår hos skjeggiser! Kjenner igjen mye av det du beskriver.. han ser rett og slett deppa ut igjen, takk for svar!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Men bør jeg sprute litt vann på'n? Gjorde det engang, å det så ut til at han koste seg.. men er kanskje ikke dyret som behøver "regn", da de lever i veldig tørre omgivelser ute i det fri! Men trenger jeg ikke gjøre det kanskje, selv om han er midt oppi et hamskifte?!
Tenker da seff på å hjelpe han med å skifte ved å gjøre det litt fuktigere for'n! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
|
Ja, du bør dusje han av og til, spessielt under ham-skiftet
![]() Jeg dusjer mine annen hver dag - alltid (under hamskiftet og ikke)
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
|
Vil også legge til at skjeggiser elsker et lite bad i ny og ne
![]() En tråd om saken: http://reptilfreaks.no/index.php?nam...m+sv%C3%B8mmer enjoy!
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Alle øgler skifter ham flekkvis, det er bare slanger som bytter ut huden i en eneste bit.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
leosene mine har dratt av seg ham alt i en smell
sånn at hamet bare ligger løs uttpå kroppen, også river de av seg alt etterhvert. vertfall vært slik de 3 siste gangene ![]() men jaa. jeg bruker å ta meg skjeggisen i dusjen å lar han gå løst i dusjen. legger selve dusjen i bunnen, da går den inn i vannet når den selv vill, også bruker jeg å masere den forsiktig over hele kroppen
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Men uansett, takker for alle svar blitt endel klokere.. all kunnskap er god kunnskap sier man.. :numberone: |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
|
Sitat:
|
|
![]() |
| Emner |
| Leopardgekko |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| skjeggagam | Mailen | Småprat | 10 | 19-04-2009 23:23 |
| skjeggagam og leo | linetheres | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 2 | 03-11-2008 16:38 |
| Skjeggagam på bil tur | jonnybrun | Agamer | 4 | 24-08-2008 12:49 |
| Syk skjeggagam? | DaffyDuck | Agamer | 12 | 23-04-2007 14:27 |
| skjeggagam, egg på vei? | doubble-vaage | Agamer | 7 | 25-08-2005 08:30 |