![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Østfold
Alder: 21
|
Lurer litt på ang denne gecko arten, om det er noen her inne som har den?
og om de er så mye forskjellige fra leopard gecko sånn erfaringsmessig. f.eks er den aggresiv? er dette en sky type gecko? matlyst? sånne ting som ikke står i caresheets. har lest en del av de se, men lurte bare på om det var noe mer jeg burde vite om denne arten? Mvh Robin *natta*
|
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Husker ikke riktig hvem det var her inne, men var i hvertfall et par som fikk overlevert en Fattail med seriøse hamskifte problemer. Den manglet flere tær osv. For en ukes tid siden, fikk en kompis av meg en fattail med samme problemene overlevert. Den har ingen tær igjen på bakbeina så vidt jeg har fått med meg. Ut ifra dette, synes jeg det kan virke som om disse stiller litt høyere krav til fuktboks og slikt, men kan jo også hende at det bare er to veldig uheldige fattails, utsatt for to forskjellige mennesker med veldig liten kunnskap om dyret
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
|
Tar jeg ikke helt feil var det psiv som hadde denne fattail'en.
Edit: Tråden vis jeg ikke tar feilTråden det var snakk om, vis jeg ikke tar feil
|
|
|
#4 | |
|
Guest
Medlem siden: Jan 2007
|
Sitat:
Det er en relativ lett art å ha med å gjøre. De trenger det litt fuktigre enn leoser og det er desverre mange som ikke skjønner dette..Mine er ikke agressive, men det kan skyldes en anseelig alder (12år) og mye håntering Generelt ikke agressive.De er litt mer sky enn leoser, men ikke nevneverdig. Matlyst har de. Nesten like ille som en skjeggis til tider ![]() Konklusjon: Go for it! De er herlige. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
takker for svar folksa..^_^
men Gormegil? har du noen bilder av terrariet? eller en link til en tråd med bilder? vis jeg skulle hatt en, så ville jeg jo helst hatt litt skogs aktig osv. helst ikke sånn gressmappe ![]() er av den mere naturlige typen jeg
|
|
|
#6 |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Fattails kan holdes på samme måte som med leoser
![]() Som sakt,,kanskje være litt mere flink med å fukte fuktboksen ofte. Begynner som sakt med oppdrett av Amel fattails til våren. Ligger vel bilder her inne av avels dyra men kan vel legge dem opp en gang til ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dem er som det sies,,,mye mere roligere enn leoser
|
|
|
|
#7 |
|
Guest
|
Gressmatte er kjipt
Personlig har jeg funnet ut at mine digger engelsk grus, med et innslag av jord. Ikke blandet, men litt jord noen steder ![]() Har ikke noe bilde av oppsettet mitt. Skal se om jeg får fikset det i løpet av uka. Jobber skift.. Og har tattookunder, så vi får se hva jeg får tid til
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
tatto kunder? noe du driver med på privaten?
|
|
|
#9 |
|
Guest
|
Jupp. Må jo ha en hobby til vet du
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2004
|
Sitat:
det er jeg som er nye eieren
|
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| afrikansk, caudicinctus, gecko, hemitheconyx, tykkhale |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Afrikansk kjempesnegl | sofokles | Andre virvelløse dyr | 19 | 08-06-2008 21:08 |
| Frog eye gecko (wonder gecko) | Ricky-man | Gekkoer | 5 | 01-05-2008 14:38 |
| Afrikansk pinnedyr | troia | Pinnedyr | 7 | 29-01-2007 16:01 |