|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bærum. Uhuhu.
|
Min leopardgekko, som vi fikk for en uke siden, har blitt gråere siden vi fikk ham, og i dag morges lå det noe papirliknende saker i hjørnet av terrariet. Vi har tenkt at han kanskje skifter ham, siden fargene ble gråere, og nå ser det ut til at vi fikk rett!
Han er 3 1/2 år, altså voksen, og litt kortere enn underarmen min. Altså ganske normal lengde for en leo. Vi fikk ikke noe beskjed fra ham vi kjøpte leoen av om hva vi skulle gjøre når han skiftet ham, så jeg regner med at det kommer til å gå ganske mye av seg selv. Jeg lurer likevel på hvilke komplikasjoner som kan oppstå, hvordan jeg kan unngå disse, og hva jeg gjør hvis det skjer. På forhånd takk. ^^
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2007
|
du skal ha en fuktboks i buret hale tiden(når han ikke skifter skin også) så da kommer den nokk til å være inne i der. det kan hende det sitter igjen litt skin på den, så da må du gi den et bad. du burde speielt se på haletuppen , og på beina om det sitter igjen noe skin, men du må selvfølelig fjerne skinnet hvis det sitter igjen på andre steder på kroppen. det pleier å gå av seg selv med skinn skifting
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Alt ser ut til å ha gått greit, men nå ligger han bare og sover. Så lenge vi har hatt ham, har han i hvert fall vært våken annenhver time og tuslet rundt i terrariumet, klatret litt og sånn. I hele dag har han bare sovet. Er dette vanlig? Vi tror at det kanskje har å gjøre med at han var oppe i hele natt for å få av seg hammen, men det er jo ikke sikkert, så jeg tenkte det var lurest å spørre.
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2007
|
leoser er jo egentlig natt levende øgler, så det kan det være, eller så pleier mine leoser å være litt slappere når de har skiftet skinn. tror ikke det er noe å bry seg om
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
|
Orket ikke lage ny tråd jeg.. siden det gjelder omtrent det samme som Renor spurte om.
Lurer bare på hvor ofte dem skal skifte ham, min er på vei til å skifte igjen nå.. og det er ikke lenge siden han skifta, 3 uker kanskje.. litt usikker.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Vi har hatt min i to måneder, og han er på vei til sitt tredje hamskifte nå. Så de kan skifte ganske ofte.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
|
okok
Bra det.. er vel et tegn på at den trives da
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Meget mulig, akkurat det er jeg ikke helt sikker på.
Men vi mennesker skifter jo hud hele tiden, reptiler må skifte ham. Det å skifte ham ofte er sikkert en god måte for reptilene å holde huden sin frisk på. ^^
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Det jeg vil anbefale dere å gjøre er å søke opp det latinske navnet på dyret deres med Google også lese litt caresheet!!
Det dere spør om er helt basic ting om dyret deres, noe som jeg syns dere kanskje burde kunne Les og lær!! Det er det beste dere kan gjøre for at dyret deres skal få et langt og fint liv..
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Jeg har lest masse om dyret mitt på Google, men ikke sett noe om hamskifting. Det stod ingenting om hvor ofte de kunne skifte ham. Men etter å ha brukt forumet, har jeg fått bedre greie på det.
|
![]() |
| Emner |
| hamskiftende, leo |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|