|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Sep 2007
|
Hei. I morgen skal jeg overta en ca 3 år gammel øgle. Men vet ikke hva det er. Den er beige/gulaktig i farge, litt flekkete.
Dette er bare hva jeg er blitt forklart, har ikke sett den sjøl. Men utifra beskrivelsen å bilder her inne lurer jeg på om det kan være en dverg varan eller no lignende. Den er ca 25-30cm lang. Noen som kan gjette? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Drammen
|
Velkommen til forumet skal du være.
Det er viktig at du finner ut hvilken type reptil du er i ferd med å skaffe deg. Det finnes et veldig stort utvalg, og alle har ikke samme krav til temperaturer og fuktighet. Det ville jo vært veldig synd om du fikk en kjøtteter, og matet den med salat og grønsaker for eksempel Hvis du kan få tatt et bilde av dyret, og lagt det ut her på forumet, er det helt sikkert noen her som kan hjelpe deg med å klassifisere/identifisere den. Det er IKKE for å skremme deg, eller for å være slem, men hvis du skaffer deg et dyr du ikke vet hva er, og holder det feil, kan konsekvensene bli at dyret ditt dør eller lider unødvendig. Som du sikkert vil oppdage, så er vi som "vanker" her på forumet først og fremst opptatt av at de dyrene som holdes i hobbyen vår ikke blir holdt på feil måte. Dyr som blir syke og dør i fangenskap er ikke noe vi liker ![]() Ønsker deg velkommen til forumet en gang til, og gratulerer som reptileier. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
Kan muligens være en dabbagam, men som sagt et bilde hjelper mye !
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
Vet han blir foret på gresshopper og har blitt foret på det hele tiden. Den er vist veldig kosete. Skal legge ut bilde såfort jeg får den. Og grunnen til jeg har kommet inn her er for jeg vil finne ut mest mulig så den kan få det best mulig. Nåværende eier har hatt den i to år ca.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Hedemark
|