"
Gammel 10-07-2007, 11:39   #1
Reptilfreak

korse sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: ca. Oslo
Alder: 35
Meldinger: 115
Blog Entries: 2
Standard Ny leo?

Hvordan bør man evt introdusere en nye leo til de to jeg har fra før?
Hvor stor bør den være? Det er da snakk om en hunn for å unngå slosskamper osv.
korse er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-07-2007, 12:34   #2
Reptilfreak

Xull sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Limbo
Alder: 24
Meldinger: 228
Standard Ny leo?

lurer faktisk litt på det samme :O har litt lyst på en til =S får vel vente til leo77 ser posten, han vet det nok.
Xull er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-07-2007, 14:03   #3
Reptilfreak

Crispy sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 747
Standard Ny leo?

De bør være omtrent samme størelse, da den litt større leosen kan ha en tendens til å kanskje være litt dominant og jager den andre vekk fra maten..
Hvordan det bør introduseres, det vet jeg ikke, når Leo77 ser denn tråden kommer han sikkert med noen vise svar
Svar med sitat
Gammel 10-07-2007, 15:37   #4
Guest

Meldinger: n/a
Standard Ny leo?

Heisann

Det som er viktig men som du sikkert veit,er at ikke bebiser å voksene bør bo i samme terra.
Hvilken str burdte dem være,,Hmm det må du nesten se ann.
Så lenge den nye leo hunnen er ca 6 mnd + -,så burde det å gå bra.
Jeg har hatt en ganske så liten hunn sammen med en STOR leo hann å det gikk veldig bra,dem bodde sammen i ca 4 år uten problemer.

Når du skal sette dem sammen for første gang,,så ville jeg ha tatt ut dem du har nå. Evt gjort reint i terra+gjort om litt.
Forandring som dette vil gjøre at faktisk alle (oxo dem som har bodd i terra) føler at dem kommer til et "nytt" hjem
Så da vil det ikke bli fight over f.eks hulen/gjemme stedet til dem som har bodd i terra hele tia.Jeg har gjort dette mange ganger å det funker faktisk

Men litt fighting vil det nok bli alikevel,,hannen vil som regel vise dama hvem som er THE BOSS
Men etter noen evt løpe turer rundt i terra så vil det roe seg ned.
Kan faktisk hende at dem ikke bryr seg om hverandre heller
Men som jeg sa,,gjør reint i terra+gjør om litt,bytt på ting så vil det nok gå bra

Svar med sitat
Gammel 10-07-2007, 18:20   #5
Reptilfreak

korse sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: ca. Oslo
Alder: 35
Meldinger: 115
Blog Entries: 2
Standard Re: Ny leo?

Tusen takk for godt svar og gode råd!
Spørs nok om jeg ikke satser på en til da ja :smile:
korse er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
leo

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 04:14.