|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jun 2007
|
Heissan! Er ny her på forumet, og ble så glad da jeg endelig fant en slik side!
Men over til poenget, jeg har lenge ønsket meg en øgle (det må dog sies at jeg kan svært lite på akurat det området, da min erfaring på reptiler osv er fra sumpskilpadder). Men jeg forsøker så godt jeg kan å lese meg opp på området! Jobber forøvrig som dyrepleier ved en smådyrsklinikk og ønsker defor å lære mest mulig om reptiler, da vi desverre ikke kan skryte på oss alt for god erfaring og kunnskap på akurat det området (sett i sammenheng med andre dyreslag vel og merke)! Men jeg lurer rett og slett på hvilken øgle som passer best for en ny-begynner. Jeg ser at dere tidligere har anbefalt Leo!? Jeg ønsker meg en som i hovedsak bli nogså stor og er/blir veldig håndterlig /sosial!! Hva gjør eks Leo`n godt egnet for nybegynnere? Håper noen ser råd for å komme med gode råd her, og all informarsjon motas med stor takk!! Mvh nita |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen/Hordaland
|
Hei og velkommen til forumet
![]() Leoser er veldig bra egnet nybegynnerøgler for det at de er lett i matveien, blir veldig lett håndtam, biter ikke, stiller greie krav til luftfuktighet og temperatur og er alt i alt en veldig fin øgle. Har nettopp skaffet meg en leo selv og på denne tråden Kan du sikkert få svar på mange spørsmål. (Her lærte jeg alt jeg trengte som nybegynner) Vil virkelig anbefale deg å kjøpe deg en leo! De er utrolig fine dyr. På www.repti.net finner du mange fine reptiler av seriøse eiere.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen/Hordaland
|
Ps. Siden du leter etter en nokså stor øgle så kan også skjeggagam være en grei nybegynnerøgle, som blir 40-55 cm stor (mens leo blir bare ca 20 cm).
Men Gibbs og Reptilfrelst på forumet her har utrolig god peiling på reptiler Så bare spør dem, de kan nok hjelpe deg mer enn meg, men håper du fikk noe ut av det ihvertfall ![]() Og leo77 har utrolig god peiling på leoser Disse 3 fikk jeg mye hjelp av, så dette er karer du kan stole på
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jun 2007
|
Hei og velkommen til forumet,er ny selv og har funnet masse ny info om nesten alt jeg har lurt på, er helt enig om at skjeggagam er en flott nybegynner øgle. har en selv og kan anbefale en skjeggis på det varmeste. De er sosiale morsomme dyr med en personlighet du bare faller helt for. så lykke til. :smile:
|
|
|
|
|
|
#5 | ||||
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Velkommen til Reptilfreaks Nita!
Sitat:
![]() Sitat:
Sitat:
Sitat:
)Lykke til i jakten! Mvh Robin
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
Sitat:
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
Hei
som nevnt du ønsker en øgle du kan håndtere, skjeggagamer virker som krever ganske bra med lys, stort terra, masse mat. Leopard geckoer er nattaktive dyr og har ingen bruk for uv lys, men det skader heller ikke å ha det. Norops sagrei er jo relativt en middels stor øgle som kan bli opptil 22 cm i voksen str. disse krever uv lys ! hannene blåser buken opp om den skulle bli sinna, buken har en fin rød farge. Men lykke til
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| Leopardgekko |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |