|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Akershus
Alder: 19
|
Hei!
Jeg har aldri hatt gekkoer, men har veldig lyst på en, og dette er det eneste herptile jeg for lov til å ha! Hvilken art passer for en nybegynner, hvilken som er kulest, finest, en art man kan holde? Takker for alle svar! MVH: Olliw
|
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Leopard gecko (Eublepharis Macularis) ?
Disse er enkle og fine nybegynner dyr ![]() Snille som bare det ![]()
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
leoser er absolutt den beste nybegynner geckoen. tja egentlig den beste nybegynner øglen generelt vil jeg si.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Muligens det blir leo da...? Er det noen andre alternativer, noen andre som kanskje ikke er såå store?(hvor store er leoser?) Så jeg har flere alternativer å velge mellom..
ang. leos, hvor mange kan jeg ha i et terra på 140l, 60 b og 60 h? Bunnsubstrat? Mat? Caresheet? Levetid? Takk for alle svarene jeg har fått ![]() MVH: Olliw
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
|
leoser er ikke store. ser bare stor ut på bildet! ^^ De er rundt en 15-20 cm i voksen alder og noen kan bli 25cm lange.
Bare husk at du aldri skal ha mer enn en hannleos! to gutter sammen sloss med stygge resultater! Er ikke sikker på hvor mange du kan ha der, men jeg har min ene i 70x45x45 og hun trives med det, så det er nok minumum for to så regn ut fra det kanskje? Som bunnsubstrat bør du ha papp eller kartong til en juvinil. det er enkelt å gjøre rent og bebisen får ikke i seg noe skummelt. Når den er voksen kan du sette den på reptilteppe. Grønn "gress" matte på en måte. IKKE sett de på sand! Jeg har laget et eget substrat som tok evigheter med et lite hjørne med sand, men dette bruker hun kun når hun soler seg på kvelden. Søk på google for caresheets. utrolig mange bra der ute^^ |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Kan man ha kunstgress? Fra de er små? fra jernia? Eller dørmatter? http://www.jernia.no/page?id=1053&key=68371&origId=2041 MVH: Olliw
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Hvordan skal terraet være?
MÃ… de ha uv lys, hva slags kalk/ vitamin tilskudd, hvis jeg har spotlight, den varme delen med 50w og den kalde med 24w. Holder det? Hva slags planter kan jeg ha? Hvor og hvilken modeller av tilskudd og evt: uv lys rør/ pære? MVH: Olliw
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Har noen av dere Noen bilder av et bra terra?
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Bør jeg kjøpe en han, og kanskje 4 hunner, eller hvor mange hunner synes dere? Noen dere hvet om som jeg kan kjøpe av, bebisser, noen som har til salg, som jeg hvet jeg får sunne og friske exemplarer av?
|
![]() |
| Emner |
| Leopardgekko |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |