|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen/Hordaland
|
hei, jeg er nå godt i gang med innredningen av terrariet til leo'sene mine.
og jeg av noen har jeg bltt anbefalt en fuktboks, mens av andre har sagt at det går greit med et fuktig hjørne. Hva sier dere? Grunnen til at jeg spør ar at jeg ikke har så veldig stort terrarie og en fuktobks vil nok ta mye av arelet dems. Terra: 70*37*60 (L*B*H) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
|
Ang fuktboks, de elsker den... Min er masse i den selv om fukten i terra er mer enn bra nok. De elsker å ligge å sove i den.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
fuktboks bør de absolutt ha. du klarer ikke å opprettholde god fukt i et hjørne uten at det blir høyere fukt i hele terra. fuktboks er bedre, da det er der de legger egg og oppholder swg mye før og under hamskift. grav boksen litt ned og sett grener osv over boksen, så mister du ikke så mye plass. da kan de klatre osv over boksen og du unngår dermed å "ødelegge" det arealet boksen bruker.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
ok, så det er nødvendig altså. Men hva er det beste underlgaet i den? og hva er minimum størrelse på en?
Har torv og fin sand tilgjengelig, så det beste hadde vært om jeg kunne brukt noe av det. Og hva bør luftfuktigheten ligge på i fuktboksen? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
bruk vermeculite i boksen, eller mose. boksen bør være stor nok til å romme begge leosene. minst 20*15*10cm mener jeg.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Ok, men akkurat hva er vermeculite? hehe.
![]() Og hvor får jeg kjøpt det? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
http://www.easyinsects.co.uk/site/im...ermiculite.jpg
dette er vermeculite og det får du kjøpt i dyrebutikker eller div nettforhandlere.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
ok, høres bra ut. Tusen takk for raskt svar. Så skal jeg se om jeg kan fikse meg en fuktboks.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Men hva bør luftfuktigheten i fuktboksen ligge på?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
her er forresten noen bilder av terrariet. bare kom med forslag til hva som burde gjøres.
![]() Ps de pinnene er ganske så høyt over bakken, hele veien, så det går ikke utover bunnarealet til gcekoene. skal nok få en plante inn her og. Noen forslag til plante? plis hjelp meg med det. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| fuktboks, nødvendig |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| fuktboks leo | seigdama | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 22 | 28-02-2008 12:25 |
| Fuktboks med torv? | Renor | Gekkoer | 10 | 20-01-2008 20:35 |
| Kanibal sex, ett nødvendig onde? | john | Knelere | 11 | 06-12-2007 15:32 |
| fuktboks, hva og hvordan?? | Juliette | Terrarier | 18 | 08-10-2007 12:30 |
| Fuktboks til Skeggiser? | Adriano | Agamer | 3 | 07-09-2007 21:13 |