|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Bærum
|
I dag var min første mating av mine 2hunn leoser på 1år og 9mnd.
Den ene har spist en 6-7stk av grei str, mens den andre ikke har spist noe, har ikke vist interesse engang, selv ikke etter at den andre var mett. Det er ikke noe særlig str forskjell på dem, og om det er det så er det den som ikke spiser som er størst, jeg syntes også at halene dems er litt tynne, ikke mye men litt.. Hva skal jeg gjøre, ta alt med ro og vente til i morgen? la en dubia få gå rundt? finne noe annet og se om den vil spise det? Hun viser 0 interesse for mat, men masse for vann.....
|
|
|
#2 |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Det er faktisk IKKE uvanlig at når leoser har kommet til et nytt hjem,at det faktisk "kan" gå opp til 1 uke (har oxo hørt om 2 uker) før de begynner å spise.
Ser du om dem krangler om maten el,å hvem av dem er det som spiser? Sleng ut et bilde da så skal se på halen(var det ikke dem du sendte meg bilde av på msn a)? |
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
Det virker ikke som om de krangler eller noe, hun som spiser ligger hele tiden i hulen, har kommet ut 2g mens det ha vært lys. hun virker veldig redd...
Hun som ikke spiser ligger bare ute ved siden av glasset. Drikker mye vann da... Når jeg prøver å gi hun som ikke spiser så bare ser hun på den og så legger hun seg ned igjen og "sover". Hun som spiser venter til jeg holder maten foran henne, så angriper hun. Mulig hun bare ikke ønsker å spise enda som du sier tommieno. Finner bilder her: http://s177.photobucket.com/albums/w...eosene%20mine/ Det er de samme jeg sendte på mail ja......
|
|
|
#4 | |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Sitat:
![]() Nesten alle mine leoser er masse ute på dagtid,ser dem ute nesten hele tiden utenom 1 hunn. Hun ser jeg "nesten" aldri ute,hvertfall langt ifra så masse som de andre. Så det kan godt tenkes at din ene leo er sånn,at hun ikke trives med å være ute så masse som hun andre ![]() Men det som oxo er litt lurt(selom det ikke er så lett da) er å la leosene få venne seg til det nye hjemmet dems før du begynner å styre så masse med dem. Usikkere/stressa leoser er IKKE bra,det kan føre til at dem slutter å spise noe vi ikke vil skal skje ikke sant ![]() Så ikke stress med denne matingen med det første. Greit tilby mat,men vil dem/hun ikke ha så ikke pes noe mere med det. Titta på bildene igjen,,ser ut til å være i TOPP form dem. Tykke å fine haler ![]() Ã… har du bare Dubia?? Ikke alle leoser som vil ha dubia,,derfor kjøp inn sirisser oxo + voksmøll larver fra www.aquazoo.no vil oxo gjøre susen som snadder ![]() Få høre videre om hvordan det går da,,har deg jo på msn oxo
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
hun spiste en dubia i dag, men ikke flere... prøver igjen i kveld eller i morgen.
Jeg har bare dubia ja, den variasjonen de får kommer jeg nok ikke til å avle på, men kjøpe inn når det blir noe annet. Hun jeg kjøpte dem av sa at de kun ikke likte melormer.....de får fred, men trenger kanskje enda mer! Takker for svar tommieno!
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
|
Når det gjelder bestilling av mat og eller lignende har jeg hørt rykter på forumet at
www.aquariuszoo.no er en mer pålitelig nettside en www.aquazoo.no Noe med raskere levering av produkter Men lykke til videre med leo'en, cobra_kai!
|
![]() |
| Emner |
| leoser, mating |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |