"
Gammel 04-05-2015, 22:36   #1
Reptilfreak

kvist sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Bergen
Alder: 23
Meldinger: 106
Standard Rart gekko egg

Heisann!
Jeg kjøpte en gekkofrøken og ikke mange dager senere duket det opp to fine egg hos henne, og rundt 20-25 dager senere dukket det opp to nye egg, denne gangen ikke fult så fine.

Ett av eggene hadde denne tydelige røde sirkelen, mens i det andre kunne jeg så vidt skimte en utydelig rød strek, jeg valgte å spare på det.

etter ca 10 dager fikk egget en tydelig rød flekk på skallet, og etter noen dager til begynte egget å skrumpe inn.

Jeg regner med at mor har hatt lite kalsium da hun la de to siste eggene og at de derfor ikke ser helt bra ut. Eller hva tror dere? Hun vil ikke spise sirisser med kalsiumpulver, så jeg har blandet litt i en skål med most frukt, er det greit?

Jeg valgte å kaste det røde egget nå da det var begynt å lukte, inni det var det en gulaktig gugge, minnet om puss, er det sånn de skal se ut?
Jeg har aldri inkubert egg før og håper jeg gjør alt rett. Har lest masse på nettet. Men andres synspunkter er alltids greit.

Eggene ligger i en boks med perlite, jeg sprayer litt ca en gang i uken dersom det er behov for det. Romtemperaturen ligger på 24-25 grader.
Jeg har lyst i de eggene som ble lagt først er nå på dag 47 og sist jeg lyste dem så jeg masse bevegelse, nærmer det seg kanskje klekking?
kvist er offline   Svar med sitat
Gammel 04-05-2015, 23:49   #2
Reptilfreak

Bluemarble sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Finnmark
Meldinger: 988
Standard

dette skjer ofte når egget er dødt, det er et slug som det heter. Embryoet kan også ha gått tapt tildlig i stadiet. Uansett jeg tror ikke du skal regne med at det er noe som lever inni der, det vil sannsynligvis begynne å muggne før eller siden...

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
rart. reptilbear Lover og regler 4 08-03-2010 11:30
rart valiant Knelere 11 07-11-2009 20:57
Rart Hamskifte jarex Taranteller 1 14-05-2009 15:55
RART!!!!!! camo Småprat 26 07-02-2007 11:40
rart insekt randi85 Knelere 9 10-06-2006 16:24

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 06:48.