"
Gammel 15-01-2012, 15:17   #1
Junior Member

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Østfold
Alder: 18
Meldinger: 2
Standard Jeg har nødadoptert en gekko som ikke hadde det bra!

Fikk i går gekkoen i hus. Han/hun har 40*40 terrarie(?) Varmematter under buret, fin hule, så det som trengs mest er på plass. Det stakkars dyret hadde i følge gamle eier ikke fått mat på ca 2 mnd og hadde ikke vann på mange uker, men halen er ikke tynn og han er ikke tynn, egentlig i fin form. Fikk 2 sirisser i går, skal få en til i dag, og skal til sverige og handle mat og vitaminer i morgen. Også må jeg få laget en fuktboks.

Jeg er heller faktisk ikke sikker på at dette er en leogekko, kan laste opp bilde etterpå, vil ikke vekke, for nå ligger'n å sover.

Alt av tips taes med med stor takknemlighet !

Og ja! Jeg vet at man burde lese, og kunne sakene sine før man tar til seg et sånt dyr, men jeg orka ikke se på hvordan han hadde det !
zizzle er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-01-2012, 16:04   #2
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 514
Blog Entries: 2
Standard

Vil tro det er en leopardgekko du har, ellers vil jeg tro det er en Aferikansk Fattail, men de er ikke like vanlige i Norge. Søk på googel, både Aferikansk Fattail og Leopardgecko. De har ganske forskjellige farger og mønster, Fattail er som regel mye brunere i mønsteret. Legg også ut bilde du (:

Mat og vitaminer får du i dyrebutikker her i Norge. 40x40 er litt lite hvis det er en leos. Passelig med huler og gjemmesteder trenger de. Friskt vann hverdag gjør de ha tilgjengelig. Substrat er det nok av diskusjoner her inne om, går fint an å ha en leos på sand. Da må du passe på at h*n ikke spiser eller slikker på sanden(da må du bytte), hvis man har sand bør man også pinsett/hånd-fóre dyret for å unngå sand.
Det er bare å fóre dyret. Ikke vær redd for å overfore, de spiser til de blir mette(kanskje unntatt i noen ekstreme tilfeller).

Sist endret av DanFekar; 15-01-2012 kl 16:35. Begrunnelse: Fjernet sitat
E.repti er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-01-2012, 16:36   #3
Junior Member

Medlem siden: Jan 2012
Meldinger: 2
Standard

Det var faktisk 45* 45, men det er fremdeles lite ja. Har googla fælt, og jeg synes nesten det der mer ut som afrikansk fattail. På neste lønning blir det større terrarie Jepp, men jeg bor 20 min fra grensa, og det er nærmeste dyrebutikk. Mini står på sand, men har aldri vært tegn på forstoppelse. Har vasket og renset buret.
zizzle er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-01-2012, 16:57   #4
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 514
Blog Entries: 2
Standard

Lykke til (: Legg ut bilde så får du tips fra andre her inne (:
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Leopard gekko som ikke vil spise evilFuzzY Leopardgekkoer og andre Eublepharis 12 19-02-2011 14:06
Øgler Gekko spiser ikke kristofferu Slanger, øgler og skilpadder 3 24-08-2009 09:10
Leo gekko spiser ikke amy82 Helse og sykdommer hos reptiler 18 27-03-2009 10:38
Gekko spiser ikke Dufman Leopardgekkoer og andre Eublepharis 53 09-03-2009 17:48
Min lille leo gekko vil ikke spise!! Squirten Helse og sykdommer hos reptiler 3 26-08-2005 17:18

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 03:43.