|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2011
|
Vi var en periode fosterhjem for en leopardgekko, og min da 9 år gamle datter ble svært knyttet til denne. Etter ett år hos oss hadde eieren funnet en kjøper til denne, og min datter var i oppløsning. Hun insisterte på å kjøpe dyret selv, og selv om jeg var ambivalent,- det er tross alt ikke lov verken å kjøpe eller ha, lot jeg meg smelte. Vi kalte det salg av terrarium, og jenta har brukt til sammen ca 2800 av sine egne sparepenger på utstyr inkl. ny varmeplate, nye lysrør. For kommer selvsagt i tillegg. Nå har det seg slik at det de siste to år ikke lenger har vært mulig å kjøpe for her hvor vi bor (Helgelandskysten), og vi er temmelig slitne av å reise, forsøke å ale opp etc. Resultatet er et dårlig ernært dyr i perioder, og vi har da svært vondt av henne. Min datter begynner desuten å bli tenåring, og har ikke den samme omsorgen for dyret lenger....så det blir det jeg som har...og med småbarn og andre dyr i huset er det mer slit enn glede.
Løsningen er lite tiltalende: avlive dyret og selge utstyret. Min datter har selvsagt et ønske om å få tilbake litt av det hun har kostet på utstyret, men hun har slett ikke lyst til at Gekkoen skal dø. Er det noen som har gode råd til en fortvilet småbarns og gekko-mamma? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Legg ut dyret + utstyr for salg på repti.net ! Ingen grunn til å avlive dyret fordi dere er lei av det........
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2011
|
Blir ikke annonsen bare fjernet da? Det er vel ikke lov å distribuere gekkoer?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
|
Neinei, politiet kan slett ikke gjøre noe når det er på en utenlandsk server.. Hvis du går inn på Repti.net - Allt som rör reptiler och groddjur så ser du at det er en norsk side der. Legg den ut der. Dyret i seg selv er ikke vært så mye penger uansett. Du får kanskje en 500 kr for den. Utstyret der i mot får du nok noe for. Kan hende det tar litt tid da
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Alder: 30
|
Sitat:
Dette på grunn av at repti.net skal legges ned og da blir det denne siden som overtar: communityisland.com - reptinet Med tiden, vil adressen til repti.net lede direkte til den nye siden. For å svare på spørsmålet ditt, så blir ikke annonsen fjernet, da både den gamle å nye repti ligger på en svensk server. Og som kjent, er reptiler lovlig i sverige.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Øgler Lys til leopardgekko | ulumulu | Slanger, øgler og skilpadder | 4 | 27-01-2010 22:09 |
| Min leopardgekko | Cinta | Mine Herptiler | 42 | 06-12-2009 18:20 |
| Leopardgekko | BlueMoon | Gekkoer | 29 | 20-09-2006 15:09 |
| leopardgekko og fargemønster | abj79 | Gekkoer | 4 | 21-08-2005 21:17 |