"
Gammel 10-10-2011, 20:10   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Oslo
Alder: 34
Meldinger: 229
Red face Luringen - en sørgegekko med et svært passende navn

Luringen er en liten sørgisbaby som i halvannen uke har bodd i mitt exo terra sammen med afrikanske kjempesnegler. Jeg har vært en svært engstelig eier, siden jeg aldri har hatt noe reptil før. Når jeg endelig begynner å slappe av, forsvinner Luringen. Hin er ikke å se på flere dager, noe som er uvanlig.
Jeg frykter at hin ligger død i hula si. Jeg tar mot til meg, slår av lampa som ligger oppå nettingen (provisorisk foreløpig løsning), og løfter den opp. Hva får jeg se? Joda, en sprell levende Luring som har gjemt seg i lampa. Jeg får hin opp på hånda, lar hin pile oppover armen, før jeg setter hin tilbake i terrariet. Og går i gang med å tette alle mulige flukthull...
tsrebel er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-10-2011, 21:17   #2
Reptilfreak

Standard

Dette var også første gang jeg holdt den lille krabaten. Hin er skjønn! Gleder meg til hin blir litt større og ikke kommer så lett gjennom alle mulige små hull og sprekker. Veldig letta over at jeg fant hin før katten...
tsrebel er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-10-2011, 21:32   #3
Reptilfreak

nileas sin avatar

Sted: Skien
Alder: 24
Meldinger: 230
Standard

VELDIG passende navn Utrolig søt liten skapning
nileas er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-10-2011, 00:27   #4
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

Det som er med exo terrariene er at de har disse hullene til ledninger.. Det er en list til å tette disse hullene, men når du har skjøvet lista over hulla, lager du et/to nye hull der lista ligger når du har ledning hulla åpne(kronglete forklart), har hatt blandt annet dag gekkoer på rømmen pg.a disse hullene, har lagt en stripe med silikon over der disse hullene er, problemet er løst..

Så altså, på midten av terra bak, blir det hull når du dekker hullene til ledninger.. Det kan være vanskelig å se disse hullene også, i noen tilfeller kan det også være store åpninger fra veggen i terra, til dørene
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-10-2011, 01:17   #5
Reptilfreak

Standard

Jepp. Jeg trodde jeg var ganske forberedt på problemet. Sprekkene mellom dørene og veggen tetta jeg før Luringen flytta inn, men jeg innbilte meg at det skulle være nok å skyve for den lista over ledningshullene. Så feil kan man ta... Har tetta disse sprekkene også nå, men har egentlig ingen tro på at terraet er rømningssikkert nå heller. Krabaten er jo så bitte liten. Det virker som et håpløst prosjekt.
tsrebel er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-10-2011, 16:02   #6
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

Neida, når den sprekken er tetta så skal det være rimelig rømmning sikkert, med mindre det er en eller annen produksjonsfeil.. Har klekt fram masse sørge gekkoer i exo terra før
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Sørgegekko Seatre Terrarier 2 13-04-2011 13:30
Sørgegekko skilpaddgutten Gekkoer 5 12-10-2010 17:09
Søker forslag til passende emblask Pinnedyr 2 30-09-2008 21:05
sørgegekko edland Gekkoer 3 16-10-2007 17:24
passende størrelse, eller for lite?? marazze Leopardgekkoer og andre Eublepharis 10 23-03-2005 21:36

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 03:36.