![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Oslo
Alder: 34
|
Luringen er en liten sørgisbaby som i halvannen uke har bodd i mitt exo terra sammen med afrikanske kjempesnegler. Jeg har vært en svært engstelig eier, siden jeg aldri har hatt noe reptil før. Når jeg endelig begynner å slappe av, forsvinner Luringen. Hin er ikke å se på flere dager, noe som er uvanlig.
Jeg frykter at hin ligger død i hula si. Jeg tar mot til meg, slår av lampa som ligger oppå nettingen (provisorisk foreløpig løsning), og løfter den opp. Hva får jeg se? Joda, en sprell levende Luring som har gjemt seg i lampa. Jeg får hin opp på hånda, lar hin pile oppover armen, før jeg setter hin tilbake i terrariet. Og går i gang med å tette alle mulige flukthull...
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Dette var også første gang jeg holdt den lille krabaten. Hin er skjønn! Gleder meg til hin blir litt større og ikke kommer så lett gjennom alle mulige små hull og sprekker. Veldig letta over at jeg fant hin før katten...
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Sted: Skien
Alder: 24
|
VELDIG passende navn
Utrolig søt liten skapning
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Det som er med exo terrariene er at de har disse hullene til ledninger.. Det er en list til å tette disse hullene, men når du har skjøvet lista over hulla, lager du et/to nye hull der lista ligger når du har ledning hulla åpne(kronglete forklart), har hatt blandt annet dag gekkoer på rømmen pg.a disse hullene, har lagt en stripe med silikon over der disse hullene er, problemet er løst..
Så altså, på midten av terra bak, blir det hull når du dekker hullene til ledninger.. Det kan være vanskelig å se disse hullene også, i noen tilfeller kan det også være store åpninger fra veggen i terra, til dørene
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Jepp. Jeg trodde jeg var ganske forberedt på problemet. Sprekkene mellom dørene og veggen tetta jeg før Luringen flytta inn, men jeg innbilte meg at det skulle være nok å skyve for den lista over ledningshullene. Så feil kan man ta... Har tetta disse sprekkene også nå, men har egentlig ingen tro på at terraet er rømningssikkert nå heller. Krabaten er jo så bitte liten. Det virker som et håpløst prosjekt.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Neida, når den sprekken er tetta så skal det være rimelig rømmning sikkert, med mindre det er en eller annen produksjonsfeil.. Har klekt fram masse sørge gekkoer i exo terra før
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Sørgegekko | Seatre | Terrarier | 2 | 13-04-2011 13:30 |
| Sørgegekko | skilpaddgutten | Gekkoer | 5 | 12-10-2010 17:09 |
| Søker forslag til passende | emblask | Pinnedyr | 2 | 30-09-2008 21:05 |
| sørgegekko | edland | Gekkoer | 3 | 16-10-2007 17:24 |
| passende størrelse, eller for lite?? | marazze | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 10 | 23-03-2005 21:36 |