|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: akershus
|
1-2 cm på halen til leosen min har tørket inn, hva skal jeg gjøre nå ? Det kom foresten etter hamskifte.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
sikker på at dette ikke er noe hamrester som ikke har gått av bare?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
beklager, mente ikke skrive at det var av ham, men h*n skal snart skifte ham. Jeg har vert borte i 3 dager, og da jeg kom hjem var halen sånn.
Det ser ut som den har fått et sår. Å nå har det tørket inn. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
''Tørket'' inn?
Har du fukthule? Husket du faktisk og fukte før du dro? Prøv og gi leosen ett bad i lunket vann i alt fra 10 til 25 minutter og se om det går av. Last opp ett bilde, så vi får se hva det dreier seg om? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Ja har fukthule, husket og fukte men h*n er aldri oppi der. skal bade den nå, men det ser ikke ut som hamrester som sitter fast.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Den vil være i fukthulen etter behovet under hamskiftet, så lenge det er fuktig. Har du vermeculitte i, ja?
Last opp ett bilde, så får vi se. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Skal se hva jeg får til av bilder.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Det hjalp ikke å bade den..
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Prøv å gi dyret et bad slik at eventuell intørket hus kan løsne. Hvius det er en "bit av halen som har tørket inn", betyr det at biten er død og vil trolig selvamputere.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
takk for svar. ja den tørkede biten er død. Håper den vil selv amputere
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hjelp leos med diare!!! | anders86 | Helse og sykdommer hos reptiler | 3 | 11-01-2011 09:36 |
| Øgler Hjelp. Fått leos. | mlls | Slanger, øgler og skilpadder | 1 | 07-10-2009 11:46 |
| Hjelp meg med min Leos, fort!! | Mondo | Lover og regler | 8 | 10-06-2008 17:00 |
| Hjelp, jeg har fått en Leos! | Mondo | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 9 | 31-03-2008 12:44 |
| Hjelp og råd om syk leos | Chilli | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 28 | 28-02-2008 06:12 |