|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Oslo
Alder: 34
|
Nå har jeg hatt den lille krabaten i ei uke. Hin bor i et regnskogsterra sammen med tre afrikanske kjempesnegler.
Jeg ser hin ofte framme om dagen. Da ligger hin oppå gresshula si og soler seg. Sørgiser skal vel egentlig ikke det? Hin er mye mørkere i fargene nå enn da hin kom. Betyr det noe? Siden hin er mest aktiv om natta (når jeg slår på lyset piler hin tilbake til hula) ser jeg ikke at hin spiser. Det er flust av fluer der inne, så jeg håper hin får i seg noe. Crested gecko dietten har jeg ikke sett at hin har rørt. Mistenker at sneglene spiser den opp før geckoen våkner for natta. De elsker nemlig dette foret. Så hvordan skal jeg da få i hin nok vitaminer og kalsium? Er det noen måte jeg kan forsikre meg om at hin trives? Hin er bare babyen ennå, så noen egg blir det uansett ikke på noen måneder, og jeg tror ikke jeg legger merke til evt. avføring annet enn gjennom forstørrelsesglass. Håper virkelig at noen kan hjelpe en stakkars fersking! Jeg har lest alle care-sheets jeg kunne komme over. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Heisan du
![]() Grunnet til at fargene er annerledes hos deg enn når du kjøpte den var fordi jeg hadde den i en liten boks 1 dag før du fikk den og da fikk den ikke mye lys noe som gjør den gulaktig i fargen. Den piler inn i hulen når du skrur på lyset fordi den er egentlig et nattdyr og skvetter når du kommer brått og skrur på lyset. Du bekymrer deg veldig mye mer enn du trenger. Sørgiser jakter oftest om natten vis det er tilgang på mat hele tiden. Sett crested dieten et lite punkt som kanskje ikke sneglene rekker så fort/lett. Sørgisen du kjøpte er veldig liten enda og den trenger ikke mye maten. Inne hos mine sørgiser der jeg har rundt 20-30 stk spiser dem ikke en halv bruskork med crested diet engang så den du har vil nok så vidt røre det og det er ikke sikkert du ser. Når du bare har 1 gekko blir det ikke noen slåsskamp om å få mat og den er sikker på å få mat derfor trenger den ikke stresse med å ta det. Sånn som hos meg blir det full fart med en gang det kommer mat inn dit for gekkoene vet det er andre som også skal ha eller kan ta maten dens. Sørgiser er alltid morsomst vis du har flere. Er du redd sneglene spiser opp maten før natta kommer kan du jo bare sette inn grøten i det du slukker lyset? Det er ingen grunn til bekymring lykke til videre med krabaten din
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Fersk på forumet | Gorgonops | Medlemmene | 2 | 06-10-2007 08:36 |
| Helt fersk! Og lurer på mye! | pira(n)ja | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 11 | 15-04-2007 18:50 |
| tips til fersk slangeeier | latina | Lover og regler | 3 | 27-03-2007 06:15 |
| Fersk 'tella eier | Spiderce | Taranteller | 16 | 14-03-2007 13:42 |
| Hei. Er heilt fersk, har ingen reptil men ønske meg..... | Belit | Medlemmene | 4 | 30-07-2006 20:19 |