|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
|
Får veldig lyst på en leos når jeg ser dem
Og jeg ville likt om dere delte noen positive og negative historier/fakta/opplevelser, eventuelt bilder av deres egne. Og oppførsel. Vet også at det er en morph som ikke er helt god i hue, husker ikke hva den heter, hva eventuelt navnet er på den. Og hvis det er noen som har en til overs, let me know |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Sted: Jeg bor i Møre og romsdalen
Alder: 19
|
Tror det såkalte dårlige/syke morphet heter Enigma Leopard Geckos.
![]() Men er ikke helt sikker.... ![]() Dette er info jeg fant på internett
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Enigma har en tendens til å være litt surrete og til tider ganske ekstreme ja..
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Leoser er utrolige morsomme og fantastiske dyr. Syntes dem er flotte i forhold til formengde håndtering og plass.
Du kan jo like så godt kjøpe deg din første leos i vanlig farge. Dem er jo utrolig flotte farger dem også. Så vis du evt skal ha flere så kan du kjøpe flere. Denne som er gul og hvit på halen er jo ganske vanlig og snill. Jeg har også en albino som er veldig snill og flott. Spiser masse i tillegg ;P |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
|
reptinet.communityisland.com her kan du se etter geckoer
heheHar ei lita jente Utrolig søt og snill, med en gang hånda mi er i buret fyker hun opp på armen min!Men må kanskje selge nå pga økonomiske grunner! Men vil ikke! Hehe! Det koster også litt og ha gecko! Må også huske at di kan bli syke og vetrinær er ikke serligt billig!Men før du skaffer deg, les alt du kan om di å lær så mye som muligt! Sett opp terra og sjekk temp og styr! Må også huske disse ikke er lov så du må ha konsekvensene i bakhode i tilfele mattilsynet dunker på døren! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
|
var dumt at du må tenke på og selge den nå da, men man får lissom ikke så mye penger for ein leos at det er verdt og selge den for økonomiske grunner synest nå eg hehe. vil ikke tro økonomien din blir så mye bedre om du får solgt leosen din blir den det da? du blir jo ikke akuratt rik på og selge ein leos hehe
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
|
Morphen du tenker på er enigma, mener de skal være kjent for circling blandt annet. Anyhow er det ikke en ''sunn'' morph, absolutt noe jeg ville styrt unna. Har 5 leoser selv. De lærer ganske fort egentlig syns jeg, om de ser foringspinsetten er det mat med en gang. Da står 5 stk på rekke og rad opp mot glasset, og stuper alle etter samme sirissen. Er hovedsaklig derfor jeg må fore 1 og 1 i egen petboks, hvis ikke har det en tendens til og bli litt slossing.
Ellers så er det litt hipp som happ, du kan få en rolig og veldig håndterbar leos, eller du kan få en som rett og slett bare er skvetten og litt bitchy av natur. Har 1 slik, ellers syns jeg de virker rolige hele gjengen, og kommer uten problem opp i handa for og få springe litt i senga/sofaen En annen viktig ting er fuktboks, jeg ser at det ikke har blitt lagt mye press på det før men for all del, vær NØYE med fuktboksen. Tørre hamrester på kjipe steder tar mye tid. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
|
Sitat:
Er fordi jeg rett å slett ikke har plass til den nå! Fordi jeg må kaanskje flytte pga økonomien Men ser ut til og få ordnet det uansett med at geckoen skal stå hos min bror, til man får ordnet opp i rotet ![]() Men ja fukt boks er viktig! |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms