|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Alder: 19
|
Jeg driver å lager nytt terra til mine sørgiser og lurer på om dere har noen tips til hvordan jeg kan flytte på gekkoene.
I det nåværende terraet har jeg et bambusrør jeg kan ta ut når gekkoene er inni (dette har gått bra tidligere) og sette det i det nye terraet, for så å ta det ut når gekkoene har funnet seg til rette. I det nye terraet har jeg derimot limt fast bambusen og har derfor ingen mulighet for å ta denne ut. Det jeg tenker på er om jeg får avkom og skal flytte disse til et nytt terra eller om jeg skal fikse noe i terraet, hvordan kan jeg da ta ut gekkoene? I terraet jeg har nå forsvinner de inn i hulene så fort jeg åpner. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Ingen som har noen tips til hvordan dette kan gjøres?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Alder: 18
|
er vell egentligt ikke så mye å gjøre siden bambusrøret sitter bomfast ^^
eneste som er, er vell og være listig og ta dem før dem klarer å stikke inn i bambusrøret eller få dem mer tamme eller lignende
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Kan du ikke legge noe inni der å håpe di krabber oppi a? ;P
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Det kan kanskje være en idé, å legge en kopp eller noe lignende med mat oppi for så å legge et lokk på når gekkoen er oppi. Et problem er at dem er litt nervøse og stikker inn i hula ganske fort, men er det noen måter å venne dem til meg på? Slik at dem ikke er så skvetne når jeg er i nærheten.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Hiv inn en del mat for å lokke dem fram så står du klar med en kopp og setter over dem når dem kommer fram. Eller du kan slå av lyset, la låsen stå åpen (ikke døra så klart) gå å pusse tennene så vil dem helt klart være framme når du er tilbake. Eller du kan som sakt legge en kopp med noe mat oppi å prøve og fange den sånn.
Sørgis er vel egentlig ikke en gekko du skal temme å håndtere men det går! Du kan gjøre den håndvant. Men dette krever utrolige mengder med tid og tolmodighet så tviler sterkt på at det ikke vil gå. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
|
Fang dem med bokser (Det gjorde jeg sist jeg flytta mine over i nytt terra) Eller sett ut slike tegner(Det er vel det det heter?). Altså kutt en brusflaske i to, setttoppen opp ned i flaska, så de får en trakt.. Leg litt mat i flaska. Da kommer de lett inn, vanskelig ut.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skal grave opp og flytte 70 000 havskilpaddereir | Freddy90 | Media | 1 | 01-07-2010 23:22 |
| Flytte på pokies.. | CamStatic | Taranteller | 14 | 28-02-2009 15:36 |
| flytte/holde g.rosea | Thezza | Taranteller | 10 | 04-11-2008 10:32 |
| Min H.ederi nekter og flytte ut... | smørblomst | Taranteller | 6 | 09-03-2007 21:23 |
| Tips å flytte Psalmopoeus irminia (V.suntiger) | tovang | Taranteller | 9 | 22-08-2006 16:31 |