"
Gammel 31-07-2011, 19:13   #1
Reptilfreak

Goomba sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Alder: 19
Meldinger: 293
Standard Flytte på sørgegekkoer

Jeg driver å lager nytt terra til mine sørgiser og lurer på om dere har noen tips til hvordan jeg kan flytte på gekkoene.

I det nåværende terraet har jeg et bambusrør jeg kan ta ut når gekkoene er inni (dette har gått bra tidligere) og sette det i det nye terraet, for så å ta det ut når gekkoene har funnet seg til rette. I det nye terraet har jeg derimot limt fast bambusen og har derfor ingen mulighet for å ta denne ut.

Det jeg tenker på er om jeg får avkom og skal flytte disse til et nytt terra eller om jeg skal fikse noe i terraet, hvordan kan jeg da ta ut gekkoene? I terraet jeg har nå forsvinner de inn i hulene så fort jeg åpner.
Goomba er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-08-2011, 20:46   #2
Reptilfreak

Goomba sin avatar

Standard

Ingen som har noen tips til hvordan dette kan gjøres?
Goomba er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-08-2011, 23:09   #3
Reptilfreak

Thorbjoern sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Alder: 18
Meldinger: 161
Standard

er vell egentligt ikke så mye å gjøre siden bambusrøret sitter bomfast ^^
eneste som er, er vell og være listig og ta dem før dem klarer å stikke inn i bambusrøret eller få dem mer tamme eller lignende
Thorbjoern er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-08-2011, 23:16   #4
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
Meldinger: 377
Standard

Kan du ikke legge noe inni der å håpe di krabber oppi a? ;P
tannkrem er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-08-2011, 23:29   #5
Reptilfreak

Goomba sin avatar

Standard

Det kan kanskje være en idé, å legge en kopp eller noe lignende med mat oppi for så å legge et lokk på når gekkoen er oppi. Et problem er at dem er litt nervøse og stikker inn i hula ganske fort, men er det noen måter å venne dem til meg på? Slik at dem ikke er så skvetne når jeg er i nærheten.
Goomba er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-08-2011, 23:58   #6
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 420
Standard

Hiv inn en del mat for å lokke dem fram så står du klar med en kopp og setter over dem når dem kommer fram. Eller du kan slå av lyset, la låsen stå åpen (ikke døra så klart) gå å pusse tennene så vil dem helt klart være framme når du er tilbake. Eller du kan som sakt legge en kopp med noe mat oppi å prøve og fange den sånn.

Sørgis er vel egentlig ikke en gekko du skal temme å håndtere men det går! Du kan gjøre den håndvant. Men dette krever utrolige mengder med tid og tolmodighet så tviler sterkt på at det ikke vil gå.
reptilesboy er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-08-2011, 09:52   #7
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

Fang dem med bokser (Det gjorde jeg sist jeg flytta mine over i nytt terra) Eller sett ut slike tegner(Det er vel det det heter?). Altså kutt en brusflaske i to, setttoppen opp ned i flaska, så de får en trakt.. Leg litt mat i flaska. Da kommer de lett inn, vanskelig ut.
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Skal grave opp og flytte 70 000 havskilpaddereir Freddy90 Media 1 01-07-2010 23:22
Flytte på pokies.. CamStatic Taranteller 14 28-02-2009 15:36
flytte/holde g.rosea Thezza Taranteller 10 04-11-2008 10:32
Min H.ederi nekter og flytte ut... smørblomst Taranteller 6 09-03-2007 21:23
Tips å flytte Psalmopoeus irminia (V.suntiger) tovang Taranteller 9 22-08-2006 16:31

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 03:30.