"
Gammel 14-07-2011, 23:30   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Sted: Rogaland, Jæren
Alder: 20
Meldinger: 79
Standard spørsmål om murgekko/tarentola mauritanica, er litt ny med disse krypene

Heisann

Jeg har hatt mine to krokkodillegekkoer (som de også kalles) i ca 3 uker. gir dem kakkerlakker og melormer. men ettersom jeg synes melormene lukter så vondt vil jeg erstatte det med noe annet. hadde satt veldig pris på om noen kunne kommet med forslag. spiser de mye sirisser, mus og gresshopper?

jeg har de i et terrarie på 90 cm lengde, 40 cm bredde og 50 cm høyde. bruker sand og har to trestokker som har mønster de lett kan gjemme seg i, hender ofte jeg tror de har rømt siden jeg ikke finner dem

bruker en vannskål til dem som jeg skifter på annenhver-tredje dag. bruker varmelys ca 12 timer om dagen og rommtemperaturen hos meg ligger nok på 23-35 grader. har også et spørsmål om disse trenger noe tilførsel av kalsium eller etteller annet og om noen ser noe jeg trenger i tillegg ville jeg satt pris på alle svar
JoranWa er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-07-2011, 00:16   #2
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,631
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

Ser ut som de har det godt hos deg
Kalsium tilskudd er vel egentlig altid et pluss og/eller en nødvendighet å gi de fleste reptiler. Var jeg deg, ville jeg startet en kakerlakk koloni og brukt dem som fordyr, men jeg ville gitt dem litt andre fordyr i tillegg slik at kosten blir litt variert.
Kalsium kjøper du bare som pulver så tar du noen fordyr i en pose og drysser litt kalk på dem og rister posen litt slik at de blir dekket av kalken. Deretter gir du dem til geckoene =)

Du kan også kjøpe for til fordyrene som er rikt på forskjellige vitaminer og mineraler som gjør at fordyrene blir sunnere for geckoene dine!

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-07-2011, 04:04   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Sted: Rogaland, Jæren
Alder: 20
Meldinger: 79
Standard

tusen takk for svar skal spørre etter kalsiumpulver i dyrebutikken regner med de spiser sirisser også, så kan jo prøve å fore dem med det i tillegg til kakkerlakkene ^^
JoranWa er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-07-2011, 12:55   #4
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,631
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

Jaja, jo mer variasjon jo bedre! Sirisser syns jeg er det beste fordyret å fore med, er bare det at kakerlakker er myye lettere å avle. Det går liksom av seg selv med dem Samme med melormer.

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Tarentola Mauritanica, Murgekko/krokodillegekko JoranWa Reptiler 0 05-07-2011 16:28
Skilpadde litt spørsmål om sumpskilpadder! philip fare Slanger, øgler og skilpadder 74 14-02-2010 19:39
Litt flere spørsmål :) zifus Snoker 10 27-05-2008 12:55
litt spørsmål om ballpython findus Boa og pyton 7 28-04-2008 18:10
Litt spørsmål osv. Halgeir Taranteller 34 23-09-2006 09:47

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 03:26.