|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2011
Sted: Bergen
Alder: 18
|
Jeg bare lurte litt på hvordan leo gekkoer er med biting. Leste at noen gekkoer kan bite litt hardt og at hvis de først biter så slipper de ikke med det første. Har veldig lyst på leoser men vil ikke ha en som bare sitter fast i fingrene mine
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Det er vel de færreste leosene som biter. De biter bare om de føler seg truet. Om de først biter kan de låse kjeven ja. Men, de har så små tenner at du får ikke noe kjøttsår akkurat. Litt vondt er det nok likevel
Jeg har aldri blitt bitt av mine, med unntak av når jeg har håndmatet dem, men da har de sluppet med en gang. Tror ikke du skal bekymre deg så veldig mye. De fleste er som sagt håndtam og biter ikke sålenge du håndterer dem på riktig måte.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Akershus
Alder: 31
|
Jeg har heller aldri blitt bitt av leosen min.. Men den har visst bitt den forrige eiern ved etpar anledninger, men det trur jeg og var ved mating.
Jeg har dog opplevd at han blir veeeeldig oppjaga og hugger etter det som er ved mating, og ja, da har han faktisk HENGT fast etter kjeften i ting nedi der, så de kkan nok bite seg godt fasti noe ja, men han forrige eiern sa det ikke var no sånn kjempedeal å bli bitt. Men han biter aldri når jeg peller på ham, han prøver enten å gå når han ikke vil, eller han kvekker litt når jeg løfter på ham. Men aldri vist antydning til å bite nei. Heldigvis. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2011
Sted: Bergen
Alder: 18
|
Takker for svar! Gleder meg til leosen er i hus
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jun 2011
Sted: sør-trøndelag
Alder: 12
|
er det lov å ha gekko da
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Akershus
Alder: 31
|
Nei dessverre.
Men OM det blir lov i 2012(?) med enkelte reptiler er leopardgekko av de førstesom blir godtatt. Det er en trøst.Et håp. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| For til leopard gekko | skippy1972 | Slanger, øgler og skilpadder | 38 | 25-01-2010 17:18 |
| Leopard Gekko | Augina | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 3 | 12-11-2009 22:03 |
| leopard gekko? | scarabid | Lover og regler | 14 | 18-12-2007 20:34 |
| Leopard gekko | mr-repti | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 23 | 25-07-2007 21:08 |