|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Grenland
Alder: 25
|
Ser det er mange diskusjoner om hvilket bunnlag man skal bruke til leos. Men finner likevel ikke svar på akkurat det jeg lurer på.
Min leos har levd på sand så og si hele livet før jeg fikk den. Og det ser ikke ut som den har noe plager av det. Da kan den vel fortsette med det? Og så lurer jeg også på vitaminer og slikt den også skal ha,ser på youtube og litt rundt forbi at noen putter en skål med pulver inn i buret. Vil den da slikke det i seg? Den jeg har nå har aldri fått vitaminer så vil den da gjøre det? Vet jeg også kan ta det på fordyra,men er det nok siden den ikke har fått det før? På forhånd takk for alle svar
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Lever den på sand, og ser ut til å trives med det uten noe problemer synes jeg du skal fortsette med det! Husk bare at sanden skal være finkornet. Alternativet er avispapir (mener nå jeg), men ser ikke noe grunn til å bytte til det hvis den klarer seg sånn som det er.
Vitaminer derimot synes jeg er viktig at leosen får i seg uansett hva tidligere eiere har gjort. Om leosen trenger vitaminene eller ikke, kommer helt ann på hva slags fór den får og hvor mye næring og vitaminer det er i fóret. Avler du maten selv, så har du kanskje kontroll på dette. Kjøper du mat fra dyrebutikken så er det bare å starte på vitaminer med en gang. Kjøp vitaminpulver på dyrebutikken og dypp maten oppi. At leosen spiser pulver som blir satt inn i terraet har jeg liten tro på. Kan nok tenkes at den slikker borti en gang i blant men det holder ikke. edit. Les også faktablader og søk på forumene hvis du lurer på noe. Her er et flott faktablad om leoser Leopard gecko Sist endret av tannkrem; 22-02-2011 kl 15:07. Begrunnelse: Glemte noe |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Grenland
Alder: 25
|
Takk for svar. Blei litt klokere nå
Ja har tenkt å begynne med vitaminer har allerede bestilt det,så det er på vei Den får sirisser og mel-ormer. Kjøper det foreløbig i dyrebutikk,men vurderer å begynne å avle opp kakelakker. Har lest på faktabladene så har vel fått med meg det meste,men fant ikke så veldig mye om akkurat det her. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp trenger litt info. | Thommas88 | Taranteller | 14 | 26-05-2010 14:10 |
| Fler som har B.smithi ? Trenger litt info :) | Thommas88 | Taranteller | 8 | 21-10-2009 22:40 |
| hei trenger litt info om skorpion... | lijos | Skorpioner | 10 | 04-09-2008 12:44 |
| Trenger litt info her :S | tijoka | Småprat | 2 | 17-01-2008 22:59 |
| Trenger litt info så skilpadda skal få det bra:) | Shampiz | Skilpadder | 2 | 26-10-2007 20:30 |