|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Oslo
Alder: 23
|
Hei godtfolk! Jeg har i ca 4mnd nå testet ut div frukter på min crested for å undersøke hva som blir akseptert og hva som ikke blir det.
Dette er kun testet på ETT individ og viser kun til hva dette individet foretrekker men jeg tenkte det hadde vært morsomt å publisere mine funn fordet ![]() Måten testen er foretatt på er at jeg har gitt ren frukt kun tilsatt kalsium tre ganger i uken og Crested Gecko Diet (CGD) to ganger i uken, dvs annenhver gang Frukt og CGD. De forskjellige typene med frukt blir ikke servert i en satt rekkefølge og resultatene er gjennomsnittet av responsen. Mengde frukt og kalsium er nøyaktig lik hver gang basert på vekt. All frukten er godt moden eller overmoden( ikke muggen) Tegnforklaring: * : Maten blir ikke rørt ** : Maten blir spist en sjelden gang *** :Maten blir spist av og til **** : Maten blir spist hver gang *****: Maten blir overfalt! Mango ***** Banan *** Drue(grønn) * Rambutan ** Bringebær ***** Kaktusfiken **** Fiken *** Honningmelon ***** Vannmelon **** Blåbær ** Pære * Papaya *** Stjernefrukt * Pitahaya ** Sist endret av Ravn; 19-11-2010 kl 23:36. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
|
Kjempe bra info ravn
![]() Jeg skal gjøre dette med pinnedyr nå
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Oslo
Alder: 23
|
jo takk for det
Har lett etter slik info selv men fant ikke mye, så da laget jeg en selv hehe.Vil også legge til at jeg startet forsøket etter at dyret spist jent og godt etter det kom i hus. Dyret ble veid hver uke for å forsikre meg om at det ikke gikk ned i vekt av så mye frukt. Jeg anbefaler at crested geckoer IKKE får babymat eller annen prefabrikert mat som ikke er laget for dette formålet, da det ineholder usansynlige store mengder med dritt som ikke er bra for verken dyr eller mennesker, men det er en annen diskusjon. Geckoen har nå en diet bestående av CGD 3 ganger i uken, frukt to og insekter to ganger i uken. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Tenkte jeg kunne dra opp denne tråden igjen, siden jeg har begynt å eksperimentere med frukt til mine.
Nå jukset jeg litt, da, og blandet inn noen fruktbiter sammen med ørlite babymat og crested gecko diet. Det som hittil er prøvd er; pære *** jordbær * ( prøvde å håndmate dem begge en bit, men den ble spyttet ut fort, gitt. )
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Crested gecko egg | Zpider | Øgler | 2 | 27-08-2010 20:26 |
| Crested gecko med sår på hodet?! | Ravn | Helse og sykdommer hos reptiler | 5 | 21-07-2010 15:02 |
| Crested gecko | nidhogg | Gekkoer | 16 | 03-12-2009 10:38 |
| Crested Gecko | Chibi | Gekkoer | 9 | 09-03-2007 17:15 |
| crested gecko | myraas | Gekkoer | 3 | 26-05-2005 20:07 |